Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2011

Av Aamor & Tina - 8 maj 2011 18:08

Sov till 8.30 och sen slappade vi lite till, hihi!

Klockan 9.30 gav vi oss iväg, först gick vi en runda och sen skulle vi köra till mattes kusin och hennes man för matte skulle ta några kort som de skulle använda till något viktigt så matte har lekt fotograf idag.

Själv var jag hennes assistent och såg till så inget annat än det som skulle finnas på bilden fanns med men tyvärr blev det så att mitt vackra ansikte kom med på en del, hihi för ska man jobba tätt intill kan det bli så!

Lite av en linslus är jag också säger matte.

Jag letade efter deras katt Nessie men den enda jag hittade var doften av henne.

Kollade i deras säng!

 

Hon var inte där så jag fick leta vidare.


Vi körde en bit bort och tittade på några kaniner, jag fick inte gå för nära för då kanske jag hade skrämt dom och så var det för alla kaninkulor som låt utanför burarna, jag hade nog ätit dom om jag fått en chans.

Här håller kusin Ulrika i mig så jag inte kan komma för nära godsakerna!

  

När vi kom tillbaka höllt hennes man Daniel på att sätta potatis, jag ville hjälpa till men matte tyckte att det var onödigt att jag blev jordig så jag gick och la mig i skuggan istället!

  


Det blev en heldag hos dom och vi körde hem först 17.20 så nu är jag bra trött, har ätit men tänker sova en stund nu.

Så var helgen slut och det ska jobbas i en hel vecka igen!


Av Aamor & Tina - 7 maj 2011 20:48

Vi vaknade redan klockan 06 men som tur var somnade vi båda om igen och gick inte upp förrän 8.30

När vi sen gick ut så trodde matte att vi skulle gå en långrunda men oj vad hon tog fel, hihi för jag satte mig ner och tvärvägrade och eftersom hon inte ville bära mig så fick det bli den lille rundan som jag ville!


Vid middagstid tog vi en sväng till syrran för matte skulle hjälpa mattemor med en sak men vädret var för fint så vi satte oss där ute istället så får saken göras en annan dag.

Jag brydde mig inte för jag och syrran busade på gräsmattan för matte släppte ut oss på den stora och som vi kutade runt för att sen däcka i skuggan!

Var hemma igen vid 13.30 och då sov jag en stund medan matte höllt på med annat.

Strax efter 16 så sa matte att jag skulle vara hos syrran i kväll! Va? Varför?

Tydligen fyllde hennes kompis son 10 år och matte är fadder till honom så självklart skulle hon dit och jag fick inte följa med, för matte, för jag hade säkert fått om hon frågat för jag brukar vara med där.

Ja ja jag hade det bra där jag var men det hade varit bättre att vara hemma med matte!

Grattis Hampus, fast det inte var den riktiga dagen idag.

Nu blev det inte så länge jag var hos syrran för matte hämtade mig redan 20.30


Nu ska jag hålla lördagskväll!

 

Av Aamor & Tina - 6 maj 2011 17:57

Inte riktigt så trött i morse med det var kanske för att jag sov mest hela dagen i går.

Fick åka bil till syrran i morse för matte skulle handla efter att hon slutat.

Så fort jag kom innanför ytterdörren flög Affi på mig och ville busa direkt så jag hängde på ett litet tag i alla fall.


Vädret har varit så gottigt idag att vi mest levt uteliv!

Vi har hållt på att busa nästan hela dagen i vår hage, vi måste ju underhålla matteföräldrarna.

Har kelat mycket med mattemor när vi satt uppe på utebordet, för att inte tala om vilken bra utsikt man har därifrån - ser alla bilarna som passerar på stora vägen.


När sen matte kom så satte vi igång att busa igen för vi hade vilat ett tag innan.

Hon hade varit och handlat på Ö&B och även till mig, hon är bara bäst!

Det blev bilen hem också fast jag hade hellre velat gå hem för jag träffar ju ingen i bilen.

Lite vila kan nog vara på sin plats efter allt bus!

 

Av Aamor & Tina - 5 maj 2011 18:01

Väckte matte 05.30 för jag var lite kelsugen då så hon stack ner sin hand till mig så jag trättade den, hon somnade rätt snabbt igen men bara för att vara tröttare när klockan ringde 06.

För att inte tala om hur trött jag var då!

Varför var den inte sista dagen denna vecka eller ännu bättre, varför var det inte lördag?

Gick så sakta till syrran och sen la jag mig och sov nästan direkt, måste följa matte till dörren först.

Sen har syrran och jag sovit ända tills det var middag så matteföräldrarna märkte knappt av oss.


Igår drog jag av matte tofsen igen, är så kul att hämnas lite men tror ni inte att när jag håller på som bäst blixtrar det till i ögonen!

  

Fick inte fatt i gummibandet direkt så jag passade på att slita lite extra i själva håret!


Bara en dag till att jobba för sen är det helg igen, yeah och matte är hemma hos mig.

Ingen frost i morse utan solen sken och det var 9 grader på vår termometer, visst i solen men ändå!




Av Aamor & Tina - 4 maj 2011 20:08

Brrrr, i morse var det bra kallt med minusar men solen sken, tyvärr blåste det också så det var inte så väldans skönt.

Alla vårblommor stod och nickade i kylan men jag värmde en i alla fall med lite varm vätska, hihi!


Ganska lugn dag hos syrran men jag gillade inte när mattemor gav sig iväg, visst hon skulle bara till frissan men hon kunde gott tagit med sin lille Aamor!

Som om det inte var nog med det så var matte sen, en helt timme sen.

Hon hade varit hos tandläkaren och allt var bra men hon ska dit igen för hon har bitit av en bit av en tand innan som de ska fixa till.

Matte träffade sina gamla kollega i stan och de skulle träffas en dag och jag skulle få följa med, de har en stor hund en Grosser Schweizer Sennenhund och vi har inte setts på jättelänge, hoppas det ska bli kul.

När vi kom hem trodde jag att jag skulle kunna äta och sen slappa lite men det blev inte så för när jag ätit drog matte fram dammsugaren, suck!

Jag är ju inte rädd för den men jag tycker inte om den för den kan äta upp mina saker. Tur det går snabbt att dra den över lägenheten.


Vi gick sen en lång runda och det var riktigt skönt ute, visst ganska kyligt men solen sken och jag busade med matte.

Jag låtsades inte höra henne när hon kallade men jag hörde, struntade bara i henne, hihi men när hon bara gick så fick jag bråttom att springa efter henne!

 

Av Aamor & Tina - 3 maj 2011 17:53

Fy tusan vad kallt det var i morse och matte envisades med att gå en längre runda eftersom jag inte gjorde nån 2.a i går, är man inte så kan man ju inte!

I går hade det bara fryst på taken men i morse hade även gräset blivit fryst!

Hoppas solen kommer tillbaka snart.


Syrran och jag har tagit det lugnt och mest sovit. Vi busade en gång ordentligt men lite fart måste man ha.

Blev lite mer bus sen när min matte kom för då tuffar jag till mig.

Matte skojade med Affi och frågade om hon skulle hänga med oss hem idag men då sprang hon och gömde sig!


När sen matte och jag skulle hem så lånade jag en leksak av Affi, egentligen är den min men ligger hos syrran.

Det är ett grönt ben i tyg och lite ludd med pip i och det skulle jag tvunget ha med mig.

Matte försökte ge mig nått annat eftersom Affi gillar det men det var just det som jag skulle ha med. Affi sprang och sladdrade hos matteföräldrarna och kallade mig tjuv men jag bara lånade det.

Bar det hela vägen hem men tittade mig om så länge jag såg deras hus så ingen kom efter.

Matte fick påminna mig om att pinka för jag gick mitt på cykelbanan och såg mallig ut (enligt matte). Fick då gå ut i gräset och slå en drill och sen hem igen, ville inte ens kolla om mina katter var ute!


Nu ska jag och matte slappa ett tag för sen ska hon ta tag i min päls sa hon, lycka till säger jag, hihi! Tror att bara tofsen ska sättas om och kolla igenom så där inte finns tovor, blev ju inte igår!

 

Av Aamor & Tina - 2 maj 2011 20:08

Måndags morgon och jag var sååååå trött men man piggnar ju till när man kommer ut som tur är.

När jag kom till syrran så hälsade vi lite och sen precis innan matte skulle  ge sig iväg hörde hon ett ljud och sen hör jag henne "Nä, Affi inte i mina skor", jag rusade ut och då hade Affi spytt i min mattes ena sko.

Matte lyckades rädda det nästan så det blev bara lite i hälen och matte fick skölja av skon innan hon stack iväg!


När matte kom för att hämta mig så frågade matteföräldrarna om vi ville passa Affi en stund i kväll och det var klart vi kunde göra så vi tog henne med oss hem.

Jag tyckte att det var kul för då kunde vi ju fortsätta att leka men hon var inte sugen på det alla.

Försökte allt för att få igång henne men jisses vad trög hon var, la mig framför henne och skällde "Kom igen!" men ingen respons alls!

  

Nu har hon åkt hem igen och jag kan slappna av och gosa med matte helt själv!



Av Aamor & Tina - 1 maj 2011 16:21

Överraskningen i går var att jag och matte skulle köra till hennes kusin Ulrika och hennes man Daniel och det skulle komma 9 andra personer, oj så kul!

Det bästa av allt var barnen, 3 stycken och den minsta Frida på 4 år blev jag kär i!

Jag passade henne och tog chansen och pussade henne så fort jag kunde.

Jag var så klart tvungen att hålla koll på alla som var där och det var inte lätt ska jag säga för vi satt ute och rätt som det var gick nån in och då var jag tvungen att kolla.

Ska erkänna att jag var bra trött när mtte och jag kom hem, rusade in och la mig i min säng, visst jag sov lite i bilen hem men jag var trött!

Jag kollade även in akvariet som de hade men matte fick ingen bild på mig när jag slickade på rutan utan hon fick allt nöja sig med denna, kollar barnen samtidigt!

  

Barnen målade och jag var tvungen att kolla så de höll sig innanför linjerna!Blev inget eldande för vi har eldningsförbud men vi åt grillat, jag ville inte ha för jag åt innan vi körde iväg!

Jag sov till 9.30 idag och matte vaknade 8.45 så vi är rätt utvilade och det var skönt!

Idag har vi inte gjort många knop, var bort om en sväng hos Affi när de kom hem men annars har vi bara slappat, är ju jobbedag i morgon!




 







Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards