Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Aamor & Tina - 2 juni 2011 17:02

Matte sa igår kväll när vi la oss att vi är lediga i 5 dagar så vi skulle kunna sova länge nu, det gjorde vi också!

Klockan 8 vaknade matte och sen låg hon och klappade mig i 15 minuter, gjorde inget att hon väckte mig för jag kunde sova vidare sen.

Morgonrundan tog vi innan det blev för varmt för sen vill jag inte gå men det ville jag inte nu heller för Peggy var ute och ville gosa lite, snabb runda och sen kolla efter Peggy igen.


Matte har faktiskt varit rätt duktig idag för hon städade sin ena garderob och tvättade en maskin tvätt men sen såg jag nått.....

Hon började blanda saker i flaskor jag kände igen och bar in mitt badkar i badrummet.... Attan också jag klarade mig inte!

Jag hamnade i badet men jag var faktiskt duktig jag med för jag klöddade inte som jag gör ibland, enligt matte i alla fall!

                                     

Behövde tvättas av och när jag var halvtorr gick vi ut och satte oss i solen så torkade det sista där ute och jag kunde spana på katterna.

Två av tjejerna på gården kom bort och kelade med mig och de tyckte att jag luktade så gott, blir ju lite mallig då, hihi!


Fick åka en runda med bilen för matte skulle ett ärende och sen tanka den, lagom runda på några kilometer.

Hemma igen satte matte igång med att laga mat och jag misstänkte att det skulle bli sån där hundovänlig mat så jag åt halva min portion torrfoder, sparade andra halvan fall i fall!

Men allt eftersom luktade det godare och godare och jag satte in charmen!


Jag fick smaka när det blev klart. Matte grillade en flintastek i ugnen och den var bara lite kryddad och så himla god, tur jag inte åt alla kulorna innan.


Varit ute en sväng nu och jag mötte inte en enda hund och inte en enda katt såg jag, ska nog få ut matte en gång till snart i fall katterna är ute då.


 


 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards