Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Aamor & Tina - 18 juni 2011 18:26

Vaknade vid 7.15 då matte gick upp och började störa sig, hallå vi var ju lediga idag. Visst vi hade sovit våra timmar för vi la oss rätt så tidigt igår men ändå!

Blev en långrunda i morse, vi gick ner om några dammar och kollonier, händer alltid nått där som man kan kolla på.

Matte skulle se om de kommit vidare på stugan de höll på att bygga sist vi gick där och trästommen var uppsatt nu

Inga katter ute fast vi nog satt ute i över 30 minuter, trist.


Vi skulle gå bort till syrran för matteföräldrarna skulle bjuda på älgkalops idag och det tackar man ju inte nej till.

En snabb flukt efter katterna skulle jag hinna med innan vi gick men inga syntes till. Rätt som det var kände jag nått som strök sig längs med min bakdel och när jag snabbt for runt så var Peggy där!

Hon var så kelig och gosig så jag vägrade gå vidare. Matte tröttnade efter ett tag och bar iväg med mig, förnedrande!

Affi blev väldigt glad när hon såg mig, hon låg i fönstret och kollade efter mig och när vi gick in om grinden for hon upp och skulle ner på golvet så hon kunde hoppa på mig direkt jag kom in.

Hon fick minsann vänta med busandet för jag skulle först hälsa på matteföräldrana.


När vi senare var ute i vår hage och lekte tvärstannade vi bägge och sprang fram till staketet och satte igång att skälla, matte har inte hört just det skallet från mig innan så hon kom ut i en farlig vänster för att kolla in vad som stod på!

Runt husknuten fick hon syn på inkräktaren, en helt okänd och oinbjuden katt!

Visst jag älskar katter men de ska inte komma in på mitt revir, okej syrrans revir för då kommer vakthundarna fram, hihi!

Katten blev skiträdd när den såg matte fast hon pratade lungt med den.

Den såg ut som en Siames men var prickig som en Bengal.


På hemvägen gick jag ifatt Alice och hennes matte. Alice ville leka som valpar vill men jag blev lite gramse på henne då och resultatet av det blev att matte blev gramse på mig, inte lätt att vara en liten kille!


Vädret har varit och är mulet med sol ibland, regn kommer i korta småskurar fast jag har inte blivit blöt. Får se om det blir mer regn av det.


Matte sa att den finaste killen hon vet sitter på Svenska Shih Tzu klubbens hemsida. Hoppas hon menar mig annars ska vi ha ett allvarligt samtal, hihi!


Nu ska jag slappa resten av kvällen eller i alla fall tills maten har sjunkit undan i magen!

  

Bebis Aamor!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards