Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Aamor & Tina - 19 juni 2011 16:51

Igårkväll så sov jag så gott att jag glömde alldeles bort att säga till matte vid 21 att jag skulle ut så när klockan var 22.45 sa matte till mig att nu får vi nog gå ut innan det börjar regna för det är väldigt svarta moln på väg.

Helt okej tyckte jag och hoppades på att få se några katter. Vi hann bara runt huset då jag hörde en plinga och tvärstannade, en katt på ingång och det var det, Peggy kom springandes, hon skulle in till sig men hann ge mig ett litet kel först.

Inget regn kom trots att det var så mulet.


Matte vaknade redan klockan 6.15 trots att hon inte släckte lampan förrän 00.20 i natt! Som tur var blev hon kvar i sängen till 7.30

Matte hanntvätta lite innan jag vaknade på riktigt och sen vid 10 gick vi ut.

Det blev en långrunda, vi gick upp om idrottsplatsen och tittade på fåglarna som håller till i hålet efter idrottshallen. Där var en Strandskata som varnade sina så för oss och en massa, troligen Backsvalor säger matte som flög runt där.

Jag ville gå in till syrran när vi passerade där men när matte öppnade ytterdörren ville jag inte längra så matte gick in själv.

Affi tittade förvånat på matte och började leta efter mig.

Efter ett tag tyckte jag att jag kan väl gå in då men det skulle jag inte gjort för då fick jag mig en uppläxning av syrran, antagligen för att jag inte kom in direkt!

Visst är man lillebror så kanske man får finna sig i att syrran bestämmer!

Busade sen i vår hage men jag måste in då och då för att kolla så matte inte övergett mig!

 


Mattefars bror och fru kom in om och han hade ett par skor som var så goda.

Jag trättade dom trots att han hade dom på sig!

Då berättade dom att de hade varit och tittat på sin sondotter när hon red, hopptävling, aha sa matte det var därför skorna var så spännande för där var lite hästskit på dom, mums!


Vädret har varit mulet med sol, väntat på regnet men det har endast kommit några droppar trots att det varit mörkgrått på himlen med jämna mellanrum.

Min kvällsmat är uppäten och nu ska jag slappa resten av kvällen.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards