Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Aamor & Tina - 11 september 2011 17:53

Vi sov till 8 i morse men matte låg kvar i 1/2 timme och läste lite.

Tog en kort morgonrunda och sen gick vi in igen och matte fixade lite smått.

Vid middagstid gick vi bort till syrran, hon satt som vanligt och tittade i fönstret efter sin lillebror och när hon får syn på mig ska hon ner så hon kan möta mig i dörren och starta bus direkt.

Matte och mattemor har beställt saker från Foderbilen, bla schampo och balsam i stora flaskor, 3,8 liter var! Hur ofta tror de att vi tänker bada!


Rätt som det var började det åska och det mulrade konstant men vi brydde oss inte om det, Affi låg i fönstret och jag låg i hennes kökssäng. Det regnade också ett litet tag men som det kom, det flöt utanför på vägen.

När sen solen tittade fram så gick jag, syrran och matte ut på en runda och det var lite översvämningar här och där när brunnarna inte var rensade, matte rensade en och vattnet försvann.

Matte skrämde också två killar som var inte och slog på maskinerna där de håller på att bygga upp den nya idrottshallen, de får ju inte vara där.

Matte fick väldig hosta och högt hostade hon så killarna hörde henne och då gömde de sig men hon gick fram till staketet och bara glodde dit de var och till sist la de benen på ryggen, matte behövde inte säga nått men glo ilsket kan hon, hihi!

Tur att de ändå var en bit ifrån annars hade de sett blicken, de kan ju skada sig där inne också men det tänkte de väl inte på!


Lite senare så gick matte ut med oss i trädgården och som vi sprang, det gick i 190!

Först jagade Affi mig och sen pausade vi en stund och sen jagade jag henne men rätt som det var behövde jag göra nr 2 så det blev en extra paus där, hihi!

Vi var helt slut när vi kom in och tömde nästan hela vattenskålen!

Gammal bild men det gick undan även här!


Matte har kammat och borstat mig och jag tyckte att det räckte efter ett tag men hon bara fortsatte och fortsatte och jag trodde aldrig att hon skulle bli klar och inte tusan hjälpte det när jag blev ilsk på henne för då blev hon också det men värst var när hon skulle reda upp tovor på frambenen och i "armhålorna", jag trodde jag skulle dö!

Nu vill hon att jag ska äta men det kan hon bara glömma! 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards