Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Trött!

Av Aamor & Tina - 3 oktober 2011 18:27

Så då var det alleredan måndag igen, helgen säger bara schoff och så är den över.

Affi satt och väntade på mig vid ytterdörren när jag kom och när hälsningen är avklarad så vill hon upp till mattefar som sitter på kökssoffan, hon har en kudde där hon sover och så tar jag hennes säng.

Vi anade ugglor i mossen och vi fick rätt för mattemor skulle iväg, trots att vi sprang och vaktade henne lyckades hon komma iväg!

Två timmar senare kom hon tillbaka och vi hälsade på henne som om vi inte sett henne på hela dagen, hon sa att hon trodde jag skulle gå av på mitten för hela bakdelen viftade av glädje. Aja, man har väl lite "kött på benen" så mitten sitter ordentligt fast!


Matte kom strax efter men då var vi lite trötta så hon fick ett lugnare välkomnande, lite pussar bara.

Matte jobbade länge och hon såg helt färdig ut när hon kom in.

Hon sa att jobbet håller på att flytta till annan lokal och de har kört minst 5 flyttlass plus en annan grupp som kört nästan lika många. Allt är inte på plats än men i morgon ska det sista dit. Sen ska allt sättas i ordning också.

Hon är rätt så trött så hon ska nog ta det lugn i kväll, lugnare än vanligt vill säga.

Värst är det men tröttheten i ryggen eftersom den är som den är men hon kan ju inte låta bli att kånka lådor, bord och allt annat. Alla kollegerna är nog lika slitna!


Ni skulle sett hennes ben som hon slog i bussen, det blåa har nu krypt ner mot foten och ankeln så där är också blått och fortfarande svullet och ont när hon stöter till det. Mest skit med de gamle, hehe!


Jag har ätit idag, kryss i taket sa matte men jag åt faktiskt i går med men dagarna innan har det inte varit så mycket, kan ju inte alltid vara hungrig.

Jag har suttitoch kollat efter mina katt kompisar men jag såg inga, det kom istället fram två små tvåbenta  vänner och två grannar.

Matte satt upp tofs på mig igår och den håller nästan lika bra idag så jag slipper det!

Rakt framme ifrån ser det ut så här.

 Från sidan ser man att hon satt fyra totter, hon är lite jobbig och jag tycker det tar lite lång tid och håller dåligt till (tycker matte) för jag vrider huvudet fram och tillbaka, ska hon väl klara av, lite utmaningar är bara bra för alla, hihi!

 
 
Julia

Julia

3 oktober 2011 19:25

Du är söt som en sockerbit!!!
Fy för att flytta jobblokal. Jättejobbigt att först packa ihop allt för att sen få upp allt på ett annat ställe, Bläää säger vi.
Matte ska vara lite rädd om sig, så hon inte får mer ajajaj...

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

3 oktober 2011 19:29

Hon vet att hon ska ta det lugnt men det är svårt ibland säger hon.
Jag ska nog få hälsa på en dag på det nya stället så jag ska se om jag godkänner det.
De är jätteglada för de får ett helt hus, nästan och sen en stor uteplats och stor gräsmatta de får utnyttja.

Vi kunde inte kommentera hos dig idag heller så du får det här istället!

Synd när någon man gillar slutar men så är det tyrvärr ibland.
Man kan verkligen röra till det i drömmarna säger matte och ibland kan man vara helt slut när man vaknar efter en mardröm. Jag drömmer också ibland och när matte väcker mig så blir jag så glad.

Kramizar & Vovisar

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

3 oktober 2011 19:54

Rackarns vad stilig du är i dina fina fyra pippilotter!

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

3 oktober 2011 20:16

Tackar så mycket!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

3 oktober 2011 22:00

Stackars matte som får slita så! Du får skälla lite ömsint på henne och säga att hon måste vara rädd om sin onda rygg :-)
Så du är inte hungrig varje dag? Har svårt att tänka mig in i den situationen :-)
Du är jättefin i dina tofsar!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

4 oktober 2011 06:39

Nä, inte hungrig varje dag men så var mattes katt också den som hon hade förut.
Matte vet med ryggen men men, lite stelt såg det allt ut när hon gick upp i morse men en varm dusch så blev hon nog uppledad!

 
Hillman

Hillman

4 oktober 2011 12:07

Ska man vara fin får man lida pin, det borde du lärt dig vid det här laget, hihi. Du är ju söt som en sockerbit, jag förstår att alla som du möter blir helt betagna, hihi.

Taxpussar

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

4 oktober 2011 17:23

Har lärt mig det men försöker göra uppror ibland men det är inte lönt.
Förstår inte heller dom som ignorerar mig, hehe!

 
lLizall

lLizall

4 oktober 2011 19:54

Du är så söööt i dina toffsar..lik din mor..samma milda blick..Är du det minsta lik mig så sitter dom inte på plats särskilt länge..jag brukar få sex styckna..men det hjälper inte..vov och puss..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

Aamor & Tina

4 oktober 2011 20:02

Det är nog så att de inte är fina så väldans länge men syrran är värre för hon "fixar" sina snabbare!
Jo jag är nog lite lik min söta mamma, matte säger att vi tittar på något med samma blick.

Puss Tanja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards