Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Hungrig!

Av Aamor & Tina - 5 oktober 2011 17:48

Ni kan tro att matte var trött i morse, hon ville knappt gå ur sängen och jag tänkte minsann inte hjälpa henne för jag sov gärna vidare men hon kom upp, tyvärr!

Det är väl allt kånkande på möbler och allt annat och Ullared som hunnit ikapp henne nu.


Lugn dag hos syrran förutom att mattefar höll på att röja i husvagnen, den ska tömmas och det ska ditten och datten, lite jobbigt när han springer ut och in, värst ut för då vet man aldrig när han kommer in igen.

Jag har annars sovit hela förmiddagen, Affi tjatade på mig att hon ville leka och när jag gick av hennes säng så hoppade hon snabbt upp i den och la sig, hon är inte lite fräck alltså!


Matte slutade i vanlig tid och när hon kom ville jag ge henne en frolic men beslutade att jag lika bra kunde äta den själv så hon blev utan.

Jag kollade efter mina kattvänner men inga var ute, hälsade på vicevärden som snackade med matte. Han berättade att nästa år ska vi ha en gårdsfest för då är det 40 år sen våra hus byggdes. Kul, vi får se om vi går dit.


Inne så började matte blanda till min mat men jag tyckte att hon var ovanligt långsam så jag sa till henne att skynda sig. Hon satte ner den och jag satt och tittade på henne och då sa hon "varsågod" och då började jag äta, var ovanligt hungrig idag.

Matte säger att det är lite lustigt att jag väntar tills hon säger "varsågod" för det är inget vi har tränat på utan det har bara blivit så, matte säger det och jag äter, jag väntar alltid till hon sagt det. Jisses så duktig jag är, hihihi!


Har blivit omtofsad och lite ompysslad så nu ska jag ta en liten kvällslur om jag får någon ro för både diskmaskinen och tvättmaskinen brummar just nu!


 
 
Julia

Julia

5 oktober 2011 18:39

Så duktig du är som väntar på mattes "varsågod" innan du äter.

=^.^=

Kram och nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

5 oktober 2011 18:46

Visst är jag ;)

Gick inte att kommertera hos dig idag heller!

Alltså, det är helt naturlig känsla du har för tyvärr måste man vara frisk för att vara sjuk!
Kan inte förstå att det ska behöva vara så förbaskat krångligt att skicka rätt grejor eller fixa till ett hembesök.

Kramizar & Vovisar

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

5 oktober 2011 19:09

Så artig du är!!! Maurice är imponerad - hans hundkompisar är inte särskilt artiga. De äter upp hans mat utan minsta lilla "vassego!"

Vilken tur att matte lyckades reda ut tofsrufset som du ställde till igår. *fniss
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

5 oktober 2011 19:12

Jag kan verka väldigt väluppfostrad iband men jag kan lova att jag inte är det och matte intygar.

Kan inte kommentera i din blogg, mina innägg bara försvinner!

 
Frasse

Frasse

5 oktober 2011 19:40

Du är verkligen en riktig gentlehund! Jag väntar aldrig på "varsågod" - jag hugger så fort jag bara kan :-)
Syrran verkar däremot behöva lära sig lite vett och etikett, det var ju inte lite fräckt att lura till sig din mysiga sovplats. Fast det är klart, det var ju hennes säng. Knivig fråga... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 oktober 2011 20:31

Jag kör enligt "först till kvarn" så därför intar jag hennes säng så fort jag kommer dit på morgonen!

 
Hillman

Hillman

5 oktober 2011 19:45

Jag har oxå varit mera hungrig än vanligt, går inte påstår matten, hihi. Det är nog för att hösten är här och det är lite kallare, kanske samma hos dig.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

5 oktober 2011 20:29

Kan vara kylan men det har varit rätt varmt nu en längre tid, jag är en periodare!

 
Buttons

Buttons

5 oktober 2011 21:52

åh så artig du är, jag skiter i stort sett vad matte säger, jag äter då jag vill, och den här maten jag fått på sista tiden är inte speciellt god, men i brist på annat så blir det beneful.............blötpussar på nosen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 oktober 2011 06:31

Tycker att du är duktig som äter även om du inte gillar det för det gör inte jag, inget gott så vägrar jag äta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards