Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Aamor & Tina - 22 oktober 2011 17:40

Matte vaknade vid 7.30 men var klok nog att stanna kvar i sängen till 8 så jag kunde sova lite längre.

Vid 9 gick vi ut på en härlig runda, solen sken och jag fick bestämma nästan hela tiden var vi skulle gå!

Det blev en av mina favoritrundor och vi var ute i nästan 1 timme, satt och kollade efter katter på bänken utanför när rundan var klar så vi gick inte hela tiden.

Det prasslade och lät i träden och matte sa att det var flockar med Sidensvansar, Björktrastar, Bofinkar och en och annan Bergsfink, jag stannade och spanade upp men så inga förrän de flaxade iväg.


Hemma igen tog vi en timmes vila på soffan och det gillar jag, speciellt när matte sitter still.

Strax efter 11 gick vi till syrran, hon hade suttit och väntat på mig sen hon vaknat, visst är hon gullig!

Tydligen skullr syrran bli ren idag och inte en sån som finns norröver, finns på Skånes Djurpark också men det var ingen sån heller för hon är farlig nog utan horn, hihi!

Hon skulle bada men innan det blev dags så satt vi i fönstret och tittade ut och då kommer 2 hundar gående och givetvis får de en blåsning av oss, mattefar gillar inte när vi säger till andra att vi bor här så han tog den av oss han fick fatt i och bar ner på golvet, nu blev det Affi som var närmst och snacka om att hon blev sur på sin husse!

Det var så kul att se, hon blängde bara på honom när han sa nått och hon skulle absolut inte gå till honom på en lång stund, surheten varade nog i alla fall i 2-3 timmar!

Det som gjorde att hon blev go´igen på honom var för att hon ville att han skulle klia henne på magen när hon låg i sin säng. Mattefar andades ut, hans lilla tös var inte sur längre! Hon är rolig!

Fin blev hon efter badet men hon tyckte tydligen att det var jag som skulle få skulden för att hon blev badad för det första hon gör när hon är klar är att börja dra och tugga på mig!

Vi var inte ute och busade men sättet är detsamma!


Hemma nu, jag har ätit, matte har fixat min tofs som fick hjälp att hänga av syrran och nu ska jag vila mig lite, matte håller på att tvätta och plocka över allt så jag ska snart se till så hon kan sätta sig ner, hopplöst när hon är överallt!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards