Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Aamor & Tina - 24 oktober 2011 18:22

matte dumma klocka satte igång i morse klockan 6, strax innan så hon kan vakna till 6-nyheterna och jag gillar det inte, mycket skönare när det är helg och klockskrället håller tyst!

Jag vaknade nätt och jämnt då det var dags att gå iväg.

Vaknade lite mer när matte sa att jag skulle få åka bil och sen blev jag fullt vaken när jag hör katten Ollie komma springandes mot mig, han har en pingla i halsbandet. Han var så kelen så matte trodde att vi aldrig skulle komma därifrån men så följde han med oss en bit men när han gick hem igen så gjorde jag vad jag skulle och sen till garaget.

Hör en pingla till och då kommer katten Peggy joggandes, först fick jag massor av kel och sen satte hon sig och väntade.

Matte sa till henne att gå iväg för hon vill in i garaget men hon stannade så när matte väl öppnade stack hon in, suck!

Vi hoppade in i bilen och körde ut och matte kallade, kallade och kallade på Peggy men hon skulle inte komma så matte fick stänga porten. Vi har bilen i en garagelänga så hon kan röra sig fritt i hela så matte sa att hon springer nog ut när nästa öppnar men vi får försäkerhets skull kolla när vi kommer hem.

Vilken morgon det blev, ganska lyckad trots att klockan ringde!


Lugnt hos syrran, sovit en hel del, syrran är i sin "lukta gott" period så hon kan vara lite tvär då och då.

Vi har varit ute och rastat mattefar och sen busade vi lite.

Matte jobbade länge men det visste jag om så jag väntade inte så länge plus att hon kom 15 minuter tidigare än hon skulle för chefen hade släppt iväg dom när mötet var avklarat, gillar jag!

Jag blev hungrig hos syrran, händer sällan men jag tuggade i mig torrfoder och sen när matte kom så åt jag mackor, små och grova!

Matte fick fisk och det ville inte jag ha!


Innan vi gick in satt vi ute ett tag och spanade efter katter men inga syntes så matte sa att vi får gå och kolla garaget men då kom grannen och snackade och då berättade hon att hennes pappa hade släppt ut Peggy vid 8.30 så vi slapp kolla garaget.

Nu har jag fått tofsen omsatt för den hade trillat ner lite, troligen hade den fått hjälp av Affi och av mig själv när jag gnuggade mig i soffan. Lyckades välta ner alla kuddarna utom en och en filt på golvet så matte fick lägga upp det igen innan vi gick hem, var ju tvungen att torka av nosen efter maten, hihi!

Nu ska jag sova en stund!

 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards