Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Klor!

Av Aamor & Tina - 25 oktober 2011 17:32

Det är lite trist att det är så mörkt om morgnarna men matte har satt en liten lampa på mitt koppel så vi syns, den sitter vid handtaget men möter vi någon så lyser matte på mig så de inte cyklar på mig. Hjälper ju knappt med reflexväst för många har inte lampor på cyklen och på vissa ställen är gatulyktorna paj.


Jag var lite orolig hos matteföräldrarna för syrran hade lagt sig i "min" säng och hon vägrade resa sig hur jag än försökte få henne till det så mattefar hämtade in en annan till mig och när jag bäddat klart i den så hoppade Affi i den men då var jag kvick och la mig i "min"!

Nu har vi vars en säng i köket. De är snälla mina matteföräldrar!

Kuddarna i deras soffa och kudden i mattefars fåtölj har trillat på golvet av någon anledning, jag såg väldigt oskyldig ut och påpekade att det nog är för att soffan lutar men tyvärr trodde de inte mig, blev inte bättre sen heller när de tog mig på bar gärning, Affi sladdrade!


Jag och syrran har varit och fått våra klor klippta, gick jättebra. När Kloklippar damen bjöd på godis efteråt fnös jag ljudligt, hon hämtade nått annat som skulle vara väldigt gott och som ingen annan ratat men även det fnös vi åt. Hon undrade om vi var riktigt säkra att vi inte ville ha det och då gick vi!

Blev tyvärr inget annat kul därifrån för deras kabel till betalkortet var avgrävd och matte hade bara pengar till kloklipperiet i börsen och orkade inte gå och ta ut mer. Tur vi har gotter hemma.


Hemma nu för en stund sen, jag har ätit. Trodde jag skulle kunna lura matte för jag tog två tuggor mat och sen rapade jag och ville ha mitt "efter maten gott" men matte tittade i min skål och såg hur lite jag ätit och sabara att det kunde jag glömma och att jag skulle äta mer först, suck!

Satt bakom henne och pep ett tag när hon satte in i diskmaskinen men gav upp och åt upp nästan all mat istället, sen fick jag gott!

Lite vila på maten nu är inte helt fel!

Måste berätta att min mamma har fått bebisar och de är så söta, jag har fått halvsyskon för vi har inte samma pappa, kolla själv in dessa söta varelser på Kimzans kennel

 

 
 
Julia

Julia

25 oktober 2011 18:41

Tack för tipset om dina halvsyskon. Jättesöta är dom och blev lite kär i Juliuz!
VAD är det för gottis gillar ni egentligen, när ni bara fnyser åt det ni blir bjudna på av kloklippar damen???

=^.^=

Kram och Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

25 oktober 2011 18:50

visst är Juliuz jättesöt, det tycker vi med.
Favorit godiset är, Sjöbogårdens sticks med kyckling, Chick´n Snack - kattgodis men lagom små bitar till mig och jag har gillat det sen jag var valpis och sen torkad kycklingfilé, Pommys tror jag det heter (säger matte).
Sen kan jag variera lite med detta kommer jag alltid tillbaka till!

 
Julia

Julia

25 oktober 2011 18:54

Sjöbogårdens stickisar gillar vi med!!! Jättegoda är dom!

Mjauis!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

25 oktober 2011 18:56

Visst är dom, mums! Det är dom jag leker sök med, matte delar den i småbitar och placerar ut och jag nosar upp dom men jag måste erkänna att jag fuskar för jag kollar gärna var hon lägger dom, hihi!

 
Frasse

Frasse

25 oktober 2011 19:30

Så fiffigt med lampa på kopplet, nu kan du och matte känna er trygga när du ska tassa ut. Bra jobbat med kloklippningen, du var verkligen värd lite godis men nästa gång fungerar säkert betalmaskinen :-)
Matte blev alldeles tokig när hon såg de små söta valparna. Så måste du ju också ha sett ut en gång Aamor! :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 oktober 2011 19:46

Tittar du vidare på den hemsidan så hittar du tidigare kullar och jag är från A-kullen och där är jag bla som liten valp.
Det är bra med lampan för om jag gör en 2:a så hittar matte den lättare och slipper känna sig fram var det är varmt genom påsen, när det är mörkt så klart för annars ser hon ju, hihi!

 
Hillman

Hillman

28 oktober 2011 15:56

De var ju jättesöta, visste inte att de kan vara så småa. Så där luras jag aldig med maten men det gjorde min brorsa många gånger. Jag är alldeles för hungrig för att lämna något säger matten, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 oktober 2011 17:40

Matte hade gillat att ha en hund som åt när det var matdags men nu har hon mig, hihi!
Nog är valparna små, jag vägde bara 170 g när jag föddes!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards