Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Snålis!

Av Aamor & Tina - 27 november 2011 15:34

Idag sov vi till 8.30 och då gick matte upp och när hon var klar gick vi ut på en liten runda.

Jag fick en åskådare när jag vattnade ett träd, helt plötsligt stod Nisse där och när vi hälsat så vattnade han över, fräckt va!

Inne igen så åt matte frukost och sen började hon dammsuga, satte upp stjärnan i fönstret, inte mig då, hihi, och sen flyttade hon in mitt badkar till badrummet, attan också!

Jag låg och vaktade på matte och såg att hon blandade till mina flaskor men sen gick hon och satte sig!

När jag trodde att jag var säker så.......tog hon mig och jag hamnade i badet, det var välbehövligt sa matte och visst var det skönt - efteråt!


Sovit sen efter, ville inte ens smaka mattes mat.

Vi gick ut vid 15 tiden för matte sa att det var bäst innan det blev värre väder, om det kommer!

Inne igen fick jag sån energi, jag vill ha allt gott men matte säger att jag måste äta först, suck, jag är ju inte sugen på mat!

Hon är en riktig snålis, jag skällde på henne, tittade gulligt, pep snällt men hon säger bara "ät din mat"!

Försökte till och med klättra upp på skrivbordet för att hämta själv men hon avslöjade mig!

 


Det blåser rätt så mycket ute, jag gick som en krabba på sne och pälsen stod som ett paraply runt mig men det går ändå, det ska tydligen bli värre men har vi tur kommer det inte här för vi gillar inte stormar!


Trevlig 1:a Advent på er alla!    

 
 
Ingen bild

Eva

27 november 2011 17:56

Mjau Aamor!
Ett STORT GRATTIS!!! till priset,vi håller med Julia till fullo.

Det blåser rejält nu,det låter mycket även inomhus o från avloppen, det gå vågor i toastolen säjer matte, för Ruffa o jag är lite konfunderade över ljuden.

Ha en fortsatt bra vecka till er båda!
Mjauu... Snutte-Ruffa o Eva

Aamor & Tina

27 november 2011 20:06

Tack ni tre!
Vår plåt till inglasningen fladdrar till då och då och det låter hemskt, som en kulspruta säger matte.
Vårt vatten försvinner i hålken säger matte, hihi!

Ha det gott ni också!

 
Hillman

Hillman

28 november 2011 11:49

Jag får heller inge godis om jag inte äter upp maten, men det händer inte ofta att jag inte käkar och de få gånger det hänt har jag inte velat haft godis i alla fall, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 november 2011 17:52

Godis går nästan alltid ner här men mat, nja!

 
Dessi & Teddie :)

Dessi & Teddie :)

28 november 2011 16:14

Va söt din hund är :D

http://lagottonteddie.blogg.se

Aamor & Tina

28 november 2011 17:50

Tack, han är jätte söt - Ja det är jag hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards