Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Baken!

Av Aamor & Tina - 1 december 2011 17:25

När jag skulle iväg i morse så mötte jag katten Ollie men matte sa att det fick bli en snabbhälsning för hon var överlastad och ville inte stå där så länge.

Trist tyckte jag men följde motvilligt med matte ändå när hon gick.

Fick åka bil men när vi kört längre än vad det är till matteföräldrarna så började jag undra om matte tappat minnet!

När vi stannade såg jag var vi var och fick bråttom för vi var på mattes jobb. Åh vad matte var långsam ut och alla sakerna skulle hon tvunget ha med sig.

Men när vi kom in var där inte en enda människa och jag letade kan ni tro men efter nån minut kom de en efter en!

Gladast blev killarna som tog vatten till mig och det blev en hel del gosande men vi stannade inte mer än i 1 timme för sen gav jag och matte oss iväg.

Kände igen var vi var när vi stannade nästa gång och det var hos veterinären, igen suck!

Som tur var sa matte att vettisen bara skulle kolla så ögat läkt bra.

Då jag blev inkallad så vände jag baken mot vettisen, hihi men då sa hon "ska vi klämma analkörtlarna?" så jag tyckte att det var bäst att vänd huvudet mot henne för baken får hon allt låta bli!

Ögat hade läkt jättefint men jag ska ha penicillindropparna helgen ut ändå. De ville bjuda mig på gotter men jag bara fnös åt det så de kelade med mig istället och det fnös jag inte åt!

När allt var klart bar det hemåt igen och jag fick vara hos matteföräldrarn resten av dagen, tur var det för jag var trött, hade inte fått min morgon-förmiddags sömn!

Matte körde till jobbet igen och alla hade frågat hur det var med mitt öga, en av killarna hade suckat av lättnad när han hörde att allt var bra.


Matte hade varit i "min" affär och handlat en påse gott till mig, har varit slut länge så jag blev glad när jag fick smaka det igen.

Har varit hemma nu ett tag och ska snart sova en stund igen.

Har regnat till och från hela dagen, trist och sen har det varit grått och mörkt också!

 

Bild från igår när jag var nyfriserad! 


 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

1 december 2011 17:58

Rufsig eller nyfriserad, det kvittar! Du är lika söt ändå ;-)
Toppen att ögat läker fint.
Vi håller på å blåsa bort, huset knakar i vindbyarna, läbbigt!

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

1 december 2011 18:00

Isch, det är inget kul med blåst man känner sig så liten!

 
Hector

Hector

1 december 2011 22:22

Jojo det är ibland så att man måste till veterinären, men det går väl an så länge det inte gör ont !
Skönt att det läkt bra, då slipper du irritationen och snart medicinen med gissar jag.
Jodu korvletning är bra mkt roligare än blåsväder, speciellt när man har så stora öron som vi har som fångar in minsta vindpust, och när det blåser isbjörnar som idag, då är det inte så värst kul ute. Hoppas du haft en skön kväll, och får en härlig dag i morgon ! Nospuss

http://rocketbuz.blogspot.com

Aamor & Tina

2 december 2011 06:36

Då är det bra att kunna fälla ner öronen så inte hjärnan fryser, hihi.

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

2 december 2011 10:31

hos vettisen gäller det att veta hur man skall vända sig... Huvva! Så skönt att ögat läker som det ska! Det är läskigt när man inte ser ordentligt, såna där sår gör ju att man ser skuggor som inte finns. nå, skuggor eller inte - stilig är du i alla fall. Speciellt när du är nytofsad!!
nosgos å tofsgottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

2 december 2011 17:09

Jo det gör jag inte om men som tur var gjorde hon aldrig nått vid baken, hihi!
Tack så mycket, det gäller att matte är rätt så snabb med kameran för jag är duktig på att "fixa" den efteråt.

 
Hillman

Hillman

2 december 2011 13:56

Va, bra att ditt öga läker som det ska, attans att det ska krångla så där. Jo, du här var det busväder igår som bara den, blåste och regnade, fast idag skiner solen i alla fall.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

2 december 2011 17:07

Busväder är inget kul men solsken gillas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards