Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Katt!

Av Aamor & Tina - 11 december 2011 16:25

Vi sov ganska så länge i morse, okej matte vaknade vid 7 men hon slumrade till och från till 8.30 Vi var trötta igår så vi la oss redan strax efter 22, wow vilka lördagsfestare vi är, hihi!

Vid 9.30 gick vi ut för dagens första runda och det blev en som jag ville för när matte gick åt ett håll jag inte ville så satte jag mig ner och vägrade gå, ibland måste det bli så. Ha, ibland säger matte, ganska så ofta faktiskt men det är bara vad hon tycker!

Hemma så stannade vi ute en stund för även om det var lite blåsigt och kallt så blåste det inte som de senaste dagarna.

Några skator snodde saker från en balkong och tappade ner det i rabatten och när den skulle ta det igen kom en katt och skrämde den, ojojoj vad den tjattrade på katten, var kul att se!

Matte fick syn på en av mina kattvänner, han satt inne på sin egen balkong men matte kallade på honom och då kom han och hälsade på oss, det var Ollie och det gjorde hela min dag!


Var och busade lite med syrran för matteföräldrarna bjöd på våfflor och det tackar inte matte nä till men jag gjorde.

Där har vi jag tiggt gotter ganska mycket men de är rent för snåla, försökte med all kraft men då sa matte att vi skulle gå hem för jag var störig, jag sa ju bara högt vad jag ville ha!


Nu har vi varit hemma ett tag, jag har ätit, åt inget igår så idag smakade det och matte har kört några varv men den där dammsugaren - en söndag, ja jag säger det ingen respekt för vilodagen, hihi!

Jag har blivit omtofsad, klarade mig ifrån det igår men nu var det i behov av det.

 

Resultatet blev väl inte så pjokigt om jag själv får säga det, hihi! 


Måste också passa på att gratulera Bodil som blev Nordisk Veteran Vinnare 2011 igår i Stockholm, "mina tjejer" är snygga alltså, hihi! Grattis även till matte!

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

11 december 2011 17:32

Om skator tycker vi INTE!!! Dom låter sååå illa, det gör ont i öronen... usch...
Kul att Ollie ville kela med dig. Inget går upp mot lite kattgos ;-)
Ha en trevlig kväll!

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

11 december 2011 17:35

Här var tyst ett tag i somras från tjattrande skator för en av katterna hade tagit en, det var öronvila då, hihi!
Kattgos är mysigt!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

11 december 2011 23:16

Vi gillar inte skator. Här är de jättestora och skräms. Maurice kan äta en liten våffelbit då och då, lillie ÄLSKAR våfflor och funderar på att åka och hälsa på dina matteföräldrar... Du är riktigt stilig när du är nytofsad och fin! Konstigt är det att tofsen inte sitter så bra... På en lugn och stabil kille som du borde den sitta som berg... *host fniss.

ha de så gott
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

12 december 2011 06:32

De gör jättegoda våfflor säger matte och så mycket godare att bli bjuden än att göra dom själv!
Tofsen klarar tydligen inte gnuggningar i mattor, kliande tassar och dragande syrror men så har ju matte nått att göra, hihi!

 
Frasse

Frasse

12 december 2011 16:10

Bra jobbat av katten som skrämde bort de skräniga och tjuvaktiga skatorna.
Menar du verkligen att du inte åt något alls på hela dagen i lördags? `*ryser* Hoppas du tog igen det ordentligt dagen efter!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 december 2011 17:23

Jo nått litet kanske men inte sånt som matte kallar mat!

 
Hillman

Hillman

13 december 2011 19:03

Skator de är roliga å så tjuvaktiga, hihi. Vi har allt såna här med men bara två stycken för matten matar dem och då blir det inte flera för de vaktar på sin mat, hihi.

Vafflisar det är välan jättegottigt peciellt om man får vipsgrädde på, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

13 december 2011 19:15

Nä våfflor är inte min favvo sak men jag kan äta om jag är på humör den dagen! Grädde är gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards