Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

God Fortsättning!

Av Aamor & Tina - 25 december 2011 09:35

Jag var för trött för att skriva igår och matte med så det får bli idag istället.


Igår sov vi till 8.30, det är en lagom tid tycker jag. Matte kammade upp min tofs och tog några tovor och sen krigade vi lite om en rosettklämma som matte ville att jag skulle ha.

Jag försökte ligga på pannan för att slippa den och försökte äta upp den men inget funkade så till sist satt den där!

Vi gav oss iväg strax efter 10 för vi skulle gå en långrunda innan vi landade hos matteföräldrarna.

Vi mötte min hundkompis Rex och hans husse så vi fick önska varandra God Jul, Rex sa inget om min rosett så den var nog inte så farligt!


Tog en välbehövlig sovstund uppe i en stol vid köksbordet när alla andra åt lite julplocke mat, Affi låg så klart bredvid mattefar på kökssoffan.

Nån julmat smakade jag inte för magen var i lite olag, de där goda revbenen från dagen innan ville ut så det smakade inte alls med mat igår, inte ens min egen.

Senare satte sig matte och matteföräldrarna sig framför TV.n, Kalle anka måste dom ju titta på och själv intog jag platen bredvid min matte i soffan!

 

Där låg jag i ett par timmar och bara njöt!


Efter Kalle Anka fick jag och Affi våra julklappar. Matte och matteföräldrarna hade kommit överens om att strunta i att handla julklappar till varandra så det blev bara vi som fick!

Matte gav oss vars en pipleksak och godatuggpinnar och av matteföräldrarna fick vi också vaes en pipleksak och vars en påse med godis, det är egentligen kattgodis men vi älskar det.

   

Affi snodde min katt så jag fick ta hennes ko men katten tog vi med oss hem sen!

 

Ser ni vilken fräck syrra jag har va som snor min katt!

 

Denna gröna fick jag av matteföräldrarna och den har ett häftigt långdraget pip när jag trycker ihopa den.


Jag och matte hade en lite överraskning till matteföräldrarna, inte en julklapp utan en tack-klapp från mig och lite från matte. Den fick dom eftersom jag får vara hos dom när matte jobbar eller ska nått annat.

Matte hade köpt en digital fotoram och laddat ett USB med massor av kort på mig och Affi. De blev glada!


När klockan var 18 tyckte jag att vi varit där tillräckligt länge och ville hem men matte sa att vi skulle stanna ett tag till för det var faktiskt Julafton, suck!

Jag var ju rätt så trött då och ville hem men då hämtade matte in "min" säng och satte nedanför där hon satt och där sov jag resten av kvällen.

Vi gick inte hem förreän Göta Kanal-filmen var slut.


En bra avslutning på kvällen blev att katten Ollie kom ut för att hälsa på oss och vi bjöd honom på lite av mitt kattgodis och det gillade han, han verkar vara lika duktig som jag på att tigga mer när han ätit upp det han fick.

Det hade frusit på marken när vi gick hem så det var slirigt på vissa ställen.


Idag sov vi till 8.30 igen, hoppas den tiden kan hålla i sig hela ledigheten, hihi!

Har varit ute på en kort morgonrunda och nu ligger jag i min säng och vilar lite.


God Fortsättning alla!


 
 
Julia

Julia

25 december 2011 10:48

Så söta pipisar ni fick :)
Gulligt av er att bjuda Ollie på gottis, klart att han tiggde flera. Det måste man jööö... Det gör Smulan och Amanda också *fniss*

=^.^=

Kram och nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

25 december 2011 10:51

De var jätteroliga, i alla fall ett tag.
Tigga är ett måste, hihi!

 
Frasse

Frasse

27 december 2011 11:54

Verkar som om ni haft en närmast perfekt jul. Jamar med Julia om att pipisarna var en fin julklapp, och kattgodiset låter ju inte dumt alls... *slickar sig om munnen*
Men den finaste julklappen av alla var ändå alla bilderna som matteföräldrarna fick av dig och Affi! *rörd*
God fortsättning på er alla :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 december 2011 12:24

Jo det blixtrar i ögonen på en hela tiden men man är liksom rätt så van nu, hihi!

 
Hillman

Hillman

28 december 2011 14:15

Du måste ha varit bra snäller som fick så mycket julklappar, hihi.

Jag ser knappt rosefetten, så inte var det storer heller, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 december 2011 16:35

Ja, jag har varit jättesnäll, oftast i alla fall.
Det var den störrsta rosetten jag har för matte hittade inte den lille.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards