Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Lägg dig!

Av Aamor & Tina - 26 december 2011 15:59

Igår var vi hos matteföräldrarna från middag till sen kväll för mattes farbror och faster var där och firade jul, vi firar vartannat år Julafton ihopa och i år var det inte det så det blev Juldagen istället.

Jag åt igår, först åt jag mitt torrfoder, stod uppe på köksbordet och åt, otroligt gott att äta där, hihi och senare när mattemor skar upp kokt oxtunga så ville Affi ha men inte jag så hon åt men när hon var klar så ville jag också ha så det blev en skiva tunga också, gott!


Var en lugn kväll, först tyckte jag att där var många ben så det var svårt att hålla koll på matte men sen förstod jag att även hon skulle stanna där så jag la mig och sov så gott.

Vi gick hem efter Morden i Midsomer, matte började se det och då kan man ju inte gå mitt i sa hon.


Hemma så satte hon sig vid datorn och började leta efter sin fasters farfar (ingift faster) för hon visste inte riktigt var han kom från men till sist hittade hon honom.

Själv hade jag gett upp och gått och kojat för natten, sista gången jag sa till henne "lägg dig" så sa hon snart Aamor.

Vet inte vad klockan var då hon la sig för jag sov, missade till och med att hon gick in i sovrummet. Vaknade senare och såg inte matte så jag kallade lite lågt på henne och då hör jag från sängen "jag är här Aamor", puh vilken tur va!


Idag, annandagen sov vi ända till klockan 9.20 Vid 11.30 gick vi till syrran en sväng för mattes moster skulle dit på lite fika men vi gick hem redan 15.30 och nu ska vi faktiskt bara njuta av att vara hemma i lugn och ro.


Än har det inte blivit nått bad för mig för vädret är lika vått som innan men det börjar närma sig bad ändå för känner jag matte rätt så struntar hon snart i vädret och säger "du var ren i ett litet tag i alla fall!". Men inte idag.

 

Gammal bild men jag ligger så just nu också!


 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

26 december 2011 17:46

Nu äntligen har vi "strömming" (klosterkatternas ord *fniss*) i ledningarna igen. Det blev KALLT innan elementerna började värma oss igen. Nu är det snart så varmt som vi vill ha det :)

=^.^=

Kram å nosbuffar

PS
Maken postar paketet imorrn, hoppas att den hinner fram innan nyår med snigelposten. DS

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

26 december 2011 17:57

Vad skönt att "strömmingen" är tillbaka, blir ju skönare så!

Vad gulliga ni är!

 
Edith

Edith

27 december 2011 16:35

Visst är det kul med jul när man träffar sina släktingar som man kanske inte träffar så ofta annars. Det var värst vad du ätit mycket Aamor. Hilda och jag har också fått en massa go'bitar. God fortsättning! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

27 december 2011 17:35

Jo jätte mycket! Inget en dag och mer nästa, lite mat fjantig är jag säger matte!

 
Hillman

Hillman

28 december 2011 14:18

Härligt med sovagottmorron, här har det blivit dåligt med det för hussen är uppe och störar sig så jag vaknar,hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 december 2011 16:33

Du får säga ifrån på skarpen till husse att ska han upp får han göra det tyst, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards