Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2011

Av Aamor & Tina - 23 december 2011 18:30

Dagen började super bra för vi vaknade inte förrän 8.30, tänka att matte kan sova så länge första lediga dagen, bra gjort matte!

Vi tog sen det så lugnt, matte åt, tvättade sängkläderna hon fick i julklapp från jobbet och lite annat smått och gott medan jag vilade vidare så egentligen var det nog jag som tog det så lungt, hihi fast matte stressade inte.

Matte sa att jag skulle faktiskt fått bada i morse men hon såg hur blött och trist det var ute så hon tyckte inte det var lönt utan väntar, inte mig emot.


Det blev rätt så sent vi gick ut och då blev det en långrunda, vi skiftades åt att bestämma åt vilket håll vi skulle svänga och det är kul.

Hamnade så småningom hos syrran för matte skulle hjälpa till med lite saker.

Mattefar skulle cykla ner till stan men matte sa att hon kunde köra honom så han slapp bli blöt, jag tyckte att de var borta länge men förlät matte när hon kom för hon hade handlat bland annat i min affär.

Sen gjorde matte Janssons och när den var i ugnen badade hon Affi medan mattefar kokter julgröt och mattemor fixade middagen, blev revben - mums var det för jag fick smaka.

Jag höll mig på avstånd när Affi blev badad för man vet aldrig om matte ändrar sig så att även jag hamnar i plurret.


Nu är vi hemma så nu ska jag vila lite och senare gosa med matte och se till att hon kommer ner på golvet till mig.

Det har blivit rätt mycket gjort idag och jag slipper bada för hon säger att ryggen pallar dåligt med att bada två hundar, sån tur!

 


Av Aamor & Tina - 23 december 2011 09:37

Jag och matte har fått ett fint Julkort från Belissagardens kennel. Tack så jätte mycket!


 


Av Aamor & Tina - 22 december 2011 22:44

......än aldrig, hihi!

Hänt en del saker så jag får skriva lite senare, nu alltså.


Det blev faktiskt en långrunda i morse med men inte det hållet jag ville gå för det var FÖR långt sa matte och hon ville inte komma för sent till jobbet, jajaja!

Dagen hos syrran har varit som vanligt förutom att matte kom redan stax innan 14, märkligt!

Vi sa hejdå till alla och sen fick jag åka bil en bit och jag förstod vart vi skulle!

Hälsa på på mattes jobb och önska alla God Jul & Gott Nytt År för det var sista jobbedagen för alla. Jag är så välkommen dit och jag har ett himla jobb att få till att hälsa på alla för jag vill göra det samtidigt för att inte tala om att hålla koll på matte som går in och ut i olika rum, efter lite mer än 1 timme är jag rätt så trött, hihi!

Vi körde sen hem och jag var välkelad och välpussad så jag somnade genast i min ena säng!


Lite senare sa matte att vi skulle gå till matteföräldrarna, kan omöjligt vara morgon nu men jag hängde så klart med ändå.

Tyvärr inträffade det jag fasade för, det var inte morgon och matte skulle iväg och inte nog med det utan mattefar skulle också iväg, hjälp alltså. De två körde vid 18.30 och vi var hemma med mattemor!

Den mesta tiden satt vi i hallen och stirrade på ytterdörren!

Först 21.55 behagade dom komma hem!

De hade varit och kollat på bio. Det var den amerikanska filmen "The girl with the dragon tattoo", de har båda läst böckerna och sett den svenska så nu ville dom se denna också. Tydligen var den bra och höll sig mer enligt boken med vissa vanliga överhoppningar sa matte!

Själv var jag överlycklig att hon kommit hem igen!


Har precis härjat runt i mattes säng så hon får nog rätta till allt innan hon ska lägga sig. Hämnd? Kan jag väl inte tro, hihi!

Nu är vi lediga, jippie!

 

Gammal bild!



Av Aamor & Tina - 21 december 2011 19:54

I går kväll när jag var ute på sista rundan kom Peggy och hälsade snabbt för att sen gå vidare så matte och jag satte oss på bänken och då kom hon igen, hoppade upp på bänken och kelade jättemycket med matte och då ville jag också upp så matte lyfte upp mig i sitt knä.

Först så gick Peggy till andra sidan av bänken och då satte matte ner mig på bänken och då kom Peggy igen och kelade så mycket med mig att hon nästan försvann i min päls, var så härligt.

Tyvärr hade matte ingen kamera med sig så världens gulligaste bild kan inte ses, hihi!

Jag njöt hela tiden och vi satt nog där i 15 minuter innen hon drog vidare och då gick vi in, matte sa att mina ögon glittrade!


I morse gick vi den rundan jag ville gå igår, bra att matte kom ihåg!

Syrran och jag har sovit rätt så mycket och vi ville inte gå ut förrän mattefar frågade oss vid 14-tiden.

Annars har vi varit på bordet och gosat, tiggt godis och även spanat ut, vårt trimbord har inte kommit på plats än men vi har funnit oss i det rätt så bra ändå.

Mattefar gav sig iväg vid den tiden som matte brukar komma och jag blev lite frågande för jag tyckte allt att jag hörde vår bil.

Senare kom de tillbaka samtidigt för de hade varit och handlat inför julen, nästan samtidigt i alla fall för mattefar kom först in och jag väntade bara på matte som kom strax efter bärandes på en massa kassar och gissa om jag fick bråttom förbi alla kassar och mattefar för här skulle pussas!


När vi gick hem så kom det en Schäfer, och den gillar jag inget vidare för den skällde på mig när jag var valp så jag pinkade snabbt på en tuva och satte igång och sprätte men bakbenen, mattes kommentar "ja du är så otroligt manlig, jaja", anade en viss ironi i det men det struntade jag i, hihi!

Lie senare gjorde jag en 2:a och den fastnade lite så när jag kom hem blev det bakdelstvätt och då kände jag mig inte speciellt manlig, hihi!

Åt gjorde jag hos syrran så det slapp jag hemma, först sov jag en stund men nu försöker jag övertala matte att ge mig gottis hela tiden men måste erkänna att det går inget vidare så jag får nöja mig med mina tuggben!

  

Gammal bild när jag fick ett märgben!

Av Aamor & Tina - 20 december 2011 17:40

Jag blev av med matte i natt, hörde henne inte och såg henne inte så jag kallade lite försiktigt och då hör jag henne vända sig om och säga "vad är det gubben?" och så fick jag hennes hand som lite tröst och då somnade jag direkt igen.

Tur att hon inte var försvunnen!


När jag skulle gå till syrran så ville jag gå den långa rundan dit men min tråkiga matte sa nä för vi hann inte och då hade hon kommit för sent till jobbet så efter att ha försökt sitta och stirra på henne en stund och inte det funkade fick jag gå den korta rundan dit!

Jag och syrran har ägnat oss åt en hel del tiggeri, vi snackar oss samman och sen lägger vi in stöten och det lyckas oftast när vi är bägge i alla fall så vi kan få en liten bit, ätit ost, skorpa och lite torkad kyckling.


Matte kom direkt efter jobbet och då skulle det gosas och jag gav henne en frolic men när hon plockade upp den och det såg ut som om hon skulle stoppa den i munnen var jag snabbt framme och tog tillbaka den, var ju min!

Hemma har jag ätit mitt torrfoder och nu ska jag vila en stund.

Blir nog kallt i natt för temperaturen stod på 0 grader och det är stjärneklart. Snöade en liten stund i förmiddags sa matte men inte där jag var.

Matte har suttit och tittat på kort från när jag var bebbe, hon ska göra nått visst med dom men hon berättar efter jul men vi kan bjuda på ett smakprov!

 

Jag på golvet och syrran i sängen. Nu för tiden tar jag upp hela sängen och det är den som är "min" när jag är hos syrran!

Av Aamor & Tina - 20 december 2011 17:31

Idag har jag, lilla jag fått 2 stycken awards, kolla få fina de är!



Fick en av Julia och en av Maurice & Kajsa, tänk vad snälla alla är!

Som ett villkor på att jag mottagit awarden ska jag nu! 


Länka tillbaka till bloggen jag fick den ifrån och i mitt fall 2 stycken.

Sätta awarden på min blogg.

Välja 5 bloggar att skicka awarden vidare till.

Låta dom veta att de är nominerade till awarden i en kommentar hos dem.



Nu är jag evigt tacksam för att ha fått dessa två fina priser men jag kan, kan bara inte nämna 5 utan jag vill låta alla min fina bloggvänner ska få den så nu är det så att.........

Grattis alla mina vänner för jag vill ge er denna award! 

Av Aamor & Tina - 19 december 2011 18:05

Som vanligt en måndags morgon är jag nog släkt med en av de sju dvärgarna, rätt så många enligt matte men jag syftar mest på Trötter men matte tycker även Toker och Kloker så kanske lite ändå!

Vi gick en ganska lång runda för att vara så tidigt på morgonen men sen fick jag åka bil till Affi.


Det har varit en rätt så slö dag även där, jag har skiftat sängar med jämna mellanrum och även legar uppe på en stol på en stor, skjön och mjuk kudde, där låg jag nog i 3 timmar.

Har även rastat mattefar så han inte bara har att göra inne, matteföräldrarna har jul pyntat lite så dom har vi fått hålla koll på också.


Matte jobbade länge och när hon kom hem hade hon en ganska stor låda med sig och den skulle undersökas, först runt om och sen även i den, där var nått tyg med plast runt om så det var inget intressant för mig.

De hade haft julavslutning på jobbet med glögg och annat och fått julklappar från kommunen, det var två set med påslakan och örngott, bra att ha och jag tänker nog kolla in det lite mera när matte tvättat och bäddat med det, inte idag sa hon men senare.

Jag har ätit lite nu sen vi kom hem och tiggt godis som bara jag är bäst på men matte gav mig ett nytt tuggben istället, ganska gott det också!


Inte mycket mer kommer att hända hos oss idag skulle jag tro, lite slappande och så och det gillar jag!

3 dagar kvar!

 


Av Aamor & Tina - 18 december 2011 17:30

I dag fick vi en riktig sovmorgon för matte gick inte upp förrän 9.30, så härligt det var.

Vid 10.30 gick vi ut en runda eller rättare sagt vi gick en omväg till Affi, jag skulle vara där en stund för matte skulle på 1 års kalas hos Mio, mattes kusins barnbarn.

Nu blev det en rätt så lång omväg för jag fick bestämma var vi skulle gå. Jag mötte två hundar och den första skällde jag på eller väste på rättare sagt för den skäller alltid på mig annars så nu skulle jag vara först och den andra skällde på mig och då bara tittade jag på den för det var en Shih Tzu som heter Glenn, vi är ju likadana och de skäller man inte på tycker jag!


Ock vet ni vad? Det har snöat hos oss idag, stora flingor men det blev inte kvar alls utan smälte så fort de landade men det var rätt så härligt att vara ute.


Stax innan 13 gick matte på kalaset och jag passade matteföräldrarna och syrran, vilken tur de har mig alltså, hihi!

Jag åt torrfoder och sen ville jag ha mitt efter maten godis och det fick jag och när matte kom blev hon glad att jag ätit mat!


Då är det mattes sista vecka att jobba detta år som börjar imorgon, låter bra men det är inte tillräckligt länge ändå tycker jag men jag klarar nog 4 dagar och sen får jag stå ut med att hon ska jobba igen direkt efter nyår!

Nu ska jag och matte bara ta det lugnt resten av kvällen och kolla lite på TV, matte lär nog släktforska lite samtidigt men det gör inget för hon sitter still då!

 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards