Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2011

Av Aamor & Tina - 2 december 2011 17:09

Klckan satte igång vid vanlig tid i morse men det kändes som vi var hemma längre än vanligt innan vi gick iväg.

Det var till och med så att jag undrade om vi skulle gå helghållet men matte sa att jag skulle till syrran.

Märklig morgon var det i alla fall.

Matte förklarade att hon och alla hennes kollegor skulle ha planeringsdag och den var mellan 8 och 16, ahhhh ska hon vara borta längre idag med, det är ju fredag!

Jag hörde nått som lät i källarnedgången när vi kommit ut och stod och tittade ett tag då matte sa att jag fick ju gå fram och kolla om jag undrade vad som lät, allt ska jag göra själv!

Det var vår vaktmästare som sopade där men hon gjorde gladeligen ett uppehåll för att klappa mig.

Lite lustigt för hon är även vaktmästare där matte jobbar eller den som klipper gräset i alla fall.


När mattefar var ute med mig och Affi idag kom det en bil som lät som mattes när den bromsade och sen var den även röd så jag stannade och tänkte inte gå längre om det var matte men det var inte hon utan en annan bil som lät likadant, trist.

Sovit en del men vi har fått några tokryck och busat som attan för att sen sova vidare igen.

Jag kan låta som ett lejon säger matte när vi busar, ja vadå min ras kallas även lejonhund ju!


Matte kom innan 16 för de hade blivit klara innan, gillas.

Hade tur när vi skulle gå hem för det har regnat hela dagen men just när vi gick kom det inget fast jag blev ju blöt om ben och mage ändå.

Nu ska vi hålla helg och njuta av ledigheten för det har varit en konstig vecka.

 

Ett år sen!

Av Aamor & Tina - 1 december 2011 17:25

När jag skulle iväg i morse så mötte jag katten Ollie men matte sa att det fick bli en snabbhälsning för hon var överlastad och ville inte stå där så länge.

Trist tyckte jag men följde motvilligt med matte ändå när hon gick.

Fick åka bil men när vi kört längre än vad det är till matteföräldrarna så började jag undra om matte tappat minnet!

När vi stannade såg jag var vi var och fick bråttom för vi var på mattes jobb. Åh vad matte var långsam ut och alla sakerna skulle hon tvunget ha med sig.

Men när vi kom in var där inte en enda människa och jag letade kan ni tro men efter nån minut kom de en efter en!

Gladast blev killarna som tog vatten till mig och det blev en hel del gosande men vi stannade inte mer än i 1 timme för sen gav jag och matte oss iväg.

Kände igen var vi var när vi stannade nästa gång och det var hos veterinären, igen suck!

Som tur var sa matte att vettisen bara skulle kolla så ögat läkt bra.

Då jag blev inkallad så vände jag baken mot vettisen, hihi men då sa hon "ska vi klämma analkörtlarna?" så jag tyckte att det var bäst att vänd huvudet mot henne för baken får hon allt låta bli!

Ögat hade läkt jättefint men jag ska ha penicillindropparna helgen ut ändå. De ville bjuda mig på gotter men jag bara fnös åt det så de kelade med mig istället och det fnös jag inte åt!

När allt var klart bar det hemåt igen och jag fick vara hos matteföräldrarn resten av dagen, tur var det för jag var trött, hade inte fått min morgon-förmiddags sömn!

Matte körde till jobbet igen och alla hade frågat hur det var med mitt öga, en av killarna hade suckat av lättnad när han hörde att allt var bra.


Matte hade varit i "min" affär och handlat en påse gott till mig, har varit slut länge så jag blev glad när jag fick smaka det igen.

Har varit hemma nu ett tag och ska snart sova en stund igen.

Har regnat till och från hela dagen, trist och sen har det varit grått och mörkt också!

 

Bild från igår när jag var nyfriserad! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards