Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Aamor & Tina - 6 januari 2012 19:12

Matte gick upp strax efter 8 och jag hängde med men jag la mig igen fast i en annan säng för det var lite tidigt tyckte jag.

Vid 9.30 gick vi ut en runda och det blev en långrunda.

Kryss i taket för det regnade inte idag utan solen sken och det var några få minusgrader så det var härligt att promenixa, gäller att passa på att gå långt då.

Jag träffade en ny hundkompis, en valp på 17 veckor, hon var av rasen Eurasier och så söt och vilken päls hon hade, hoppas vi ses fler gånger för hon var rätt lugn och helt i min smak, hihi!

Matte är lite knasig för hon snackade med en fågel, hoppas ingen hörde henne för då får jag ju skämmas men matte sa "äh strunt i det Aamor, jag snackar ju med dig när vi är ute", åh det är väl stor skillnad jag är ju en familjemedlem medan fåglen var helt okänd!

Det var en Domherre som satt på en gren och kvittrade eller vad det nu är de gör och matte sa till honom att han var vacker med sitt röda bröst!

Märkte att det på vissa ställen där vatten runnit att där var väldigt halkigt, jisses så kul det var att gå där och prova hur jag kasade med benen, matte sa till mig att gå där som där inte var is men det är ju inte lika kul, hihi!


Vid middagstid gick vi till Affi för matte skulle lägga in ett program i mattemors dator och jag busade med Affi.

Vi gick en långrunda till och då tog vi Affi med oss och hon blev så glad och rusade fram och tillbaka hela rundan, hon ser så lycklig ut då!

Fick smaka av kotletterna de åt till middag eller vi fick dela en till oss, mums säger jag bara och troligen slår det bakut i morgon men rumptvätt och sånt men det var det värt, hihi!


Snabbhälsning på Peggy när vi kom hem för mer hade hon inte tid med.

Nu ska jag vila mig lite, en överraskning va?

 

Gammal bild från när vi var ute och rastade min matte, nu kommer vi inte åt detta roliga för det är inhägnat för de håller på att bygga på skolan!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards