Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Lyda?

Av Aamor & Tina - 20 januari 2012 17:32

Var rätt så trött i morse men matte låg och läste till 00.04 innan hon kunde släppa boken, jag hörde att hon sa för sig själv "nu måste jag sluta läsa för allt är dimmigt!", jag märkte ingen dimma!

Matte sa att jag skulle få se nått kul när vi kom ut men när hon rullar upp säger hon "va?", det samma undrar jag.

Tydligen var det fullt med snö igårkväll men på morgonen bara lite is-snö-plättar på några gräsytor, tror att matte luras!

Jag ville gå en långrunda men då matte tittade på klockan sa hon att det fick bli halva den långa och det var okej med mig!

Halvvägs började det snöa igen så kanske matte inte lurades trots allt.


Hos syrran har vi haft att göra med att tigga godis, kolla in folk som gick utanför fönstert och kela med matteföräldrarna, sova har vi också hunnit med för det är ett måste!

Senare snöade det jättemycket och då blev det vitt igen men det försvann väldigt snabbt!

När matte kom så snackade hon med matteföräldrana och då ville jag gå ut, egentligen ville jag hem men det dög bra att bara springa i trädgården, Affi hängde så klart med.

Först kom det en Fransk Bulldog förbi och den fick sig en blåsning men det resulterade i att även vi fick en men av matte.

Sen busade vi och sprang som tusan, bråkade om samma kvist och sprang lite till. När matte ville att vi skulle gå in stängde vi öronen och när hon skulle ta nån av oss stack vi iväg precis innan hon fick fatt i oss, hihi!

Matte gick runt huset och kallade, visslade men vi satt i andra hörnan och bara tittade på henne, hihi!

Hör henne säga "har det aldrig fallit er in att lyda någon gång?" Nä, självklart inte om det inte passar OSS!

Tyvärr fick jag ge upp till slut för matte sa hejdå nu går jag, då fick jag bråttom kan ni tro, hihi!

Fick åka bil hem och matte tog en extra runda så det blev lite längre.

Nu är det snorhalt ute igen, rena skridskobanan på parkeringen!


Trevlig helg alla!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

20 januari 2012 18:16

Ni är då allt ena rackare... Lyssnar bara när det passar er..
Du blir nog liiite skraj då matte vänder ryggen till och säger "hej då", då minsann kommer du fort som 17 = BUSFRÖ ;-)
Gullig men ack så busig *fniss*

=^.^=

Kram till matte och nospuss på dig :)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

20 januari 2012 18:19

Man kan bara lyssna när de säjer nått vettigt ju!

 
Hillman

Hillman

23 januari 2012 12:24

Aha, du och syrran din är lika olydiga som mig, men jag kan skylla på åldern att jag inte hör, hihi. Snorhalt är inge kuligt alls, här har vi bara snö överallt och inge isigt alls dä är bätter, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

23 januari 2012 18:27

Vad bra att ha nått att skylla på, jag får tänka ut nått bra jag kan skylla på, hihi!
Här snöar det och sen smälter det och då - halt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards