Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Brrrrrr!

Av Aamor & Tina - 23 januari 2012 18:49

I morse var det kallt för att vara här och denna vinter, det stod på -7 när vi passerade en sån där temp som står utanför en affär och bilen stod på -6, matte da brrrrrrr men jag har ju tjockt hår så jag gillade kylan.

Vi gick en liten runda först och sen sa matte att vi skulle åka i bilen, jag stannade och tittade på henne och sen fick jag en väldig fart, yeah, åka bil!

Vi hade rätt mycket tid så matte tog en extra runda så bilen blev varm innan vi stannade hos matteföräldrarna, bra för jag fick åka mer, hihi!


Dagen hos Affi har varit lugn, jag har mest sovit, någon gång fick jag busa med syrran för hon tvingade mig. Väntan på matte blir inte så lång när man sover, hihi och hon jobbade ju länge idag.

Lycka när hon kom, jag dansar på bakbenen och vill ha pussar och matte säger "hej mina trollhongar" (hund på skånska och en blandat med ungar, hihi)

Tog lite tid när vi gick hem för det finns många snö och isklumpar som måste kollas och ev pinka över.

Matte såg att stan hade plogat på en bit som de ALDRIG plogar annars om vintrarna, tog någ skruv eftersom matte hade en maildiskusion med han som var ansvarig förra vintern.

Cykelbanan utanför vårt hus blev aldrig plogad så matte tröttnade och när hon tog kontakt sa de att det borde räcka med den "stora" cykelbanan som går parallellt, jovisst men kommer man inte dit har man ingen nytta av att DEN är plogad, de kom igår och tog bort snön så matte vann!


Jag har ätit nästan allt mitt torrfoder, måste lämna nått, hihi. Efter maten var matte alldeles för snål med gottiset så jag gick och la mig istället!

 

Gammal bild!

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

23 januari 2012 19:12

Grattis till matte som vann om plogningen utanför er!
Ni tycker ALLTID att vi är snål med gottet ;-)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

23 januari 2012 19:29

Ja, alltid, hihi!

 
Ingen bild

Eva

23 januari 2012 21:05

Mjau Aamor!
Vilken tur att din Matte är lika envis som du!
Vi har oxå undrat varför där aldrig var skottat,jo,för att detlåg på kommunens bord,men det visste dom inte om????
Dagens ros till Tina för detta!!! ;)
Ha en fortsatt bra kväll till er båda!
Mjauu...Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

24 januari 2012 06:44

Matte hälsar och tackar för den.
Nä han sa att cyklebanan var inte med på hans karta, märkligt för den är med i vår verklighet - vem har rätt? JO VI, hihi!

 
Hillman

Hillman

24 januari 2012 11:20

Så, din matte har oxå klagat på väghållning, det gjorde min matte i förra veckan, hon ringde trafikverket och klagade, sen tog det bara ett par dagar och nu är vägen slät som ett dansgolv, före var det tvättbräda, hihi. Det lönar sig för tvåbeningar att klaga, undras om vi skulle ta och klaga om godisutdelningen, som är lika snålt tilltagen här uppe, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

24 januari 2012 17:54

Ingen idé för oss att klaga tror jag, har försökt och det tror jag också du gjort - var är självbestämanderätten?
Matte har klagat på trasiga gatlampor men än har inget hänt men hon ska på det igen!

 
Frasse

Frasse

24 januari 2012 14:44

Det är ju en klar fördel att ha päls i vinterkylan, stackars matte måste ta på sig cirka 50 lager kläder varje gång hon sticker näsan utanför dörren. Men trampdynorna känns lite väl oskyddade, det är mycket på grund av det som jag inte tassar ut vintertid.
Jamar ett stort grattis till matte som lyckades få stan att ploga! :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

24 januari 2012 17:52

Och vilken tid det kan ta när man behöver gå ut när de ska klä på sig allt!
Gör som jag, oldla "skägg" mellan trampdynorna fast det är inte kul när matte ska klippa det för tänk om hon missar och tar hela tassen och sen killar det så förbenat, hihi!

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

24 januari 2012 16:47

Så skönt att vi slipper snöbekymren säger matte, och skitkallt är det det där vita också...........blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 januari 2012 17:50

Det kan det vara och du som är van vid varmt väder hade nog frusit.
Det är rätt så kul också men nu är det stenhårt och då kan det lika bra vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards