Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Aamor & Tina - 5 februari 2012 17:34

Igår när jag var ute på dagen sista runda så ville jag kolla in om katterna var ute men matte sa att det var för kallt, -12 så hon ville inte stå ute.

På väg in så hör vi ett mjauande och en halsbandspling och mot oss kommer Peggy i full fart och hon var så kelig, efter henne kom Fräsy men han vill aldrig hälsa på mig men han tittar gärna.

När Peggy var färdig kelad hoppade hon in till sig och vi gick in till oss. Blir alltid så glad när jag fått hälsa på mina kattvänner.


Vi vaknade vid 7.30 och matte gick upp strax efter det och jag kom upp när matte klätt på sig för då ville jag ut.

Blev en lite längre runda denna morgon för det var bara -7 ca.

Inne igen åt matte och sen satte hon igång!

Jag stod och tittade på henne ett tag och undrade vad håller hon på med?

Alla möbler i sovrummet for runt och hamnade på nya ställen och det torkades och donades överallt, till och med gardinerna åkte ner och hamnade i tvätten.

Vilka knasiga ryck hon får!

Värst var när hon gick ut genom vår ytterdörr! Hon sa att hon bara skulle upp i förrådet med den gamla stereon (skivspelare) men jag var osäker på om jag kunde lita på henne, 4 gånger rände hon upp där men hon kom tillbaka men för att vara på den säkra sidan höll jag mig mellan henne och ytterdörren när hon närmade sig den!

Min sovplats har också blivit flyttad så vi får väl se om jag sover nått i natt, visserligen står den nedanför mattes säng men ändå flyttad.

När hon var klar i sovrummet gick hon vidare till vardagsrummet och det fick sig en omgång, några saker ändrade plats även där men det var mest dammet hon angrep och golvet.

Hela tiden hon höll på lyssnade hon på en bok i hörlurar. Får man såna saker för sig då?


Senare har hon satt sig ner och fortsatt att lyssna och jag kunde ta en tupplur i lugn och ro.

Jag har varit ute på en runda till och då snöade det pyttelite, stora flingor som kom sakta och väldigt glest!

Fick mitt torfoder men lite bacon på, åt nog mest bacon för kulorna trillar på nått konstigt sätt ur munnen    .

Nu ska vi njuta av resten av söndagskvällen!

 

Gammalt kort!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards