Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Vi ses!

Av Aamor & Tina - 7 februari 2012 17:33

Gick mycket bättre att komma till ro i går kväll, kändes till och med ganska bra så som matte möblerat om men jag ska för säkerhet skull ge det några nätter till innan jag fäller slut domen, hihi!


-13 när jag gick iväg i morse, börjar liksom vänja mig vid det nu, egentligen bryr jag mig inte för jag har ju så mycket hår att jag inte fryser så lätt.

Snöade lite då och sen fortsatte det hela förmiddagen men det var bara enstaka flingor så det blev inget av det mer än ett tunt glest puder.


Syrran och jag blev helt förtvivlade när mattemor hämtade sin jacka och skulle iväg, hon ska ju vara hemma och inte sticka så, mattefar var hemma hos oss men alla ska helst vara samlade.

Roligast var det när hon kom hem igen för då sa vi "Vi ses!" och stack ut kvickare än kvickt, hihi!

En riktig sväng blev det i trädgården och vi hörde att mattemor kallade men vi låtsades inte om det men när mattefars röst hördes komma mullrande stack vi in, skadar inte att lyssna nån gång, hihi!


Matte hade varit och handlat torrfoder till mig och syrran, vi delar på en säck så hon var nog 10 minuter senare än vanligt men det var okej men det värsta var att hon hade inte handlat nått gottigt där!

Vi hörde mattes bil när hon backade in så vi tog en tur in i vardagsrummet och berättade för matteföräldrarna "nu kommer hon, nu nu" och sen snabbt ut i hallen och vänta.

Jag hade en frolic i munnen men matte fick inte den för jag åt den när hälsningen var avklarad.

Affi och matte ska alltid kivas, matte säger "nu tar jag dig Affi" och Affi slår med framtassarna och morrskällergurglar, jag går alltid mellan men matte säger att de bara skojar men jag vet inte det!

Slutar med att matte tar upp Affi och så stryker Affi sitt huvud mot mattes hals och då vet jag att allt är bra.


Åt torrfoder med lite, rent för lite leverkorv på men det lilla var gott, åt det innan vi gick hem så nu ska jag vila.

Matte håller på att tvätta för tvättlocket stod högt över tunnan, hihi!

 

Gammal bild!



 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

7 februari 2012 18:18

Vilka små busar ni är som smiter när mattemor kommer...
Tur att ni rapporterade att matte kom äntligen, så ingen behöver undra.
Ha en mysig tisdagskväll!

=^.^=

Kram å Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

7 februari 2012 18:52

Lite jobb får hon allt ha när hon nu sticker så, hihi!
Vi hör lite bättre än matteföräldrarna så det är vår uppgift att säga "jippie matte är här!!!!"

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 februari 2012 20:54

Här har det oxå varit runt en -13 på dan , nu ikväll verkar det som om det faktiskt blivit lite varmare. Kan ju alltid hoppas på det :)
Jag brukar oxå tala om för min matte att husse kommer hem innan hon ens har hört att det kommer nån bil , brukar tala om det samma för husse om det är matte som varit borta.
Hoppas ni har en mysig tisdagkväll !!

http://kjellebus.blogspt.com

Aamor & Tina

7 februari 2012 20:56

Vad skulle de göra utan oss? Leva i ovisshet, hihi!

 
Frasse

Frasse

8 februari 2012 13:11

Du och syrran är då några riktiga lurifaxar - så snopen mattemor måste ha blivit när ni bara stack i väg så där :-)
Skönt att ha maten säkrad för ett tag framåt, det låter betryggande att den levereras säckvis :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

8 februari 2012 17:37

Visst är det bra med mat som kommer säckvis och den varar länge!

 
Hillman

Hillman

13 februari 2012 13:09

Det är klart att du måste vakta matten, du kan ju inte veta att det bara var skojsigt, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

13 februari 2012 17:52

Klart att det är så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards