Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Vakna!

Av Aamor & Tina - 11 februari 2012 16:19

Matte vaknade till vid 06 men tyckte som tur var att det var för tidigt att gå upp när vi nu är lediga så hon somnade om igen. Klockan 7.10 satt jag nedanför sängen och kallade "vakna matte!", jag ville inte vara vaken själv.

Då jag var helt säker på att hon var vaken la jag mig igen och somnade, matte låg kvar en stund men sen gick hon upp.

Väntade till 9.15 innan vi gick ut och det blev en långrunda, -6 grader och sol så det var rätt skönt.

Jag mötte en Jack Russel kille och vi hälsade ett tag innan vi gick åt vars ett håll.

Jag var ute på isen som ligger i märgelhålet jag brukar passera, halt som tusan för bakbenen gled åt alla håll men jag gjorde en sak jag velat göra länge, jag pinkade på kanten mot vattnet när jag stod på isen för det har jag inte kunnat göra när vattnet är öppet, hihi!

Fick tvätta tassarna när jag kom in för matte tyckte att de var skitiga, okej de var rent svart men mig störde det inte men matte fick bestämma så de blev vita igen!


Vid 11.30 tog vi en sväng till syrran, jag vilade lite där och matte kollade på skidor på TV, efter ett tag ville jag ut mest för att vädret var härligt och då hängde Affi med oss ut, även det blev en rätt lång runda.

Vi mötte Molly, en äldre dam på 12 år och hon är en korsning mellan Shih Tzu och Papillon men liknar mest en Shih Tzu, hon ville hälsa på mig men backade undan när syrran ville busa och det kan jag förstå, hihi!


Vi har varit hemma ett tag nu och jag har fått lite gotter så nu ska jag vila medan matte tvättar och lyssnar på ljudbok.

Gammal bild! 


 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

11 februari 2012 17:12

Hihi... har vi fått matte "ljudboksbiten"??? Kul tycker vi!
Vad lyssnar hom på?
Ha en skön lördagskväll!

=^.^=

Nosbuff å Kram

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

11 februari 2012 17:21

Hon lyssnar på samma bok som hon började med förra helgen, Agenten av John Grisham, ingen favvo precis men mattefar hade 2 ljudböcker och denna verkade mest intressant. Hon har inte haft tid att lyssna i veckan.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 februari 2012 18:08

Wow så tidigt du lyckades få upp din matte !
Här låg mina 2-benta minsann och trynade ända tills klockan var över 09:00 :(

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 februari 2012 18:11

Det är en tid som passar mig bra, din tid alltså men matte gick och la sig så tidigt igår så det var nog därför jag vaknade!

 
Hillman

Hillman

12 februari 2012 11:15

Det får bli en snabbvända hos dig idag, för matten hinner inte mera säger hon. Ja, jag skulle gärna gå på en promenix om det inte vore så kallt. Tur att du har mindre kylvara, hihi. Så du och syrran kunde gå en promenix med matten din, det farliga är att tvåbeningarna slöar till sig när det är kallt, hihi.

Taxpuissisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

12 februari 2012 11:18

Jo det är nog så men jag gillar inte heller att gå för långt när det är kallt.

 
Frasse

Frasse

12 februari 2012 14:57

Skulle varit jamarkul att se dig tassa runt på isen som en Bambi - fast utan Bambis spinkiga ben förstås :D Förstår att den 12-åriga kattdamen ville ligga lite lågt med buset :-)
Låter som en härlig dag, med en lagom blandning av bus och mys!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 februari 2012 16:48

Kändes jätt konstigt att gå på isen, hihi!

Molly är en hund men det hade varit okej om hon varit en katt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards