Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Hundar och katter!

Av Aamor & Tina - 12 februari 2012 18:38

Ordningen är återställd efter mattes blogglån, hihi.


Här har ni en lycklig Aamor, en väldigt nöjd och glad kille!

Igår när vi gick en längre kvällsrunda mötte jag först en Golden Retriver tjej, sist jag såg henne var hon 4 månader men nu hade hon växt men vi kände igen varandra. Jag gillar egentligen inte Golden hundar, varför vet varken jag eller matte men det går bra med denna tjejen.

Hemma vid vårt så var jag tvungen att kolla efter mina kattvänner men inga syntes så matte kallade lite tyst på några av dom och först kom Peggy och strax efter kom Igor, de ville inte kela med mig men jag nöjde mig med att få titta på dom och när de sen hoppade in till sig själv så gick vi in till oss.


Jag väkte matte klockan 06 men efter lite klppar så somnade vi om igen och stannade där till 8.20

när matte sen tittade ut sa honn "oj det har snöat Aamor", var tvungen att gå ut och kolla men det blev en kort morgon runda för det var sån snö som bildar kulor i håret.

Matte tog kameran med sig ut så jag fick vara modell flera gånger!

 

Nån långbent hane hade pinkat på  kvisten så jag var noga med att läsa av, tror att det är grannen i trappan bredvid.


Inne igen så lyssnade matte klart på ljudboken och stickade, själv tog jag mig en behövlig morgon vila!

Vid middagstid behövde jag gå ut igen och då blev det en lite längre runda, det snöade med stora täta flingor men det brydde jag mig inte om.

Nere på parkeringen, som vi genade över träffade jag på Peggy och hon var så kelig och även jag fick mig några riktiga strykningar, härligt!

Träffade mina 4 hundkompisar, Ella, Ester, Greta och minns inte den fjärdes namn, de luktade väldigt gott, hihi!

Hemma stannade jag till vid mina katter och matte passade på att trycka sönder lite snökulor på mina ben och då kom katternas matte ut på sin balkong och snackade med matte och Ollie kom ut och gosade med mig!

Det blev en massa hundar och katter som jag träffade och det gör mig så glad!


Inne igen upptäckte jag att jag var hungrig så jag sa till matte och då fick jag mitt torrfoder som jag åt upp, nästan allt.

Efter det sa jag att jag skulle ha mitt eftermaten godis, försökte med det flera gånger men det gick bara en gång, synd!


Så här ser jag ut när det är snö ute och även om jag inte lekt mullvad kan man tro det!

 

 
 
Hector

Hector

12 februari 2012 23:59

Hmmm ja det där med katter har jag ju lite svårt för, utom en katt. Men hundar det gillar jag och tjejer som luktar gott är allra bäst, men de flesta gångerna får jag inte hälsa på dessa tjejer, fast jag känner hur gott de luktar på långt håll !
Här har vi haft härligt solsken och runt en -4 och -5 grader mitt på dgaen ! Alldeles perfekt väder att vara ute i !

http://rocketbuz.blogspot.com

Aamor & Tina

13 februari 2012 06:31

Kanonväder!
Vi har nu på morgonen ca -12 grader igen, igår när det snöade var det runt 0 och +1.

 
Hillman

Hillman

13 februari 2012 14:32

Du har ju fått massvis med snö, här har det bara ramlat ned lite snuttefjun och det blir inte så mycket då. Så snöig du blev, jag misstänker nog att du kört plog med nosen, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

13 februari 2012 17:57

Nä det har jag faktiskt inte men jag har nosat rätt ingående och sen drog jag upp en pinne som låg gömd i snön!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards