Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Bortlämnad!

Av Aamor & Tina - 19 februari 2012 18:13

Igår var det mitt 1500:de inlägg så nu räknar vi vidare, tänk så många och jag som har ett vanligt liv, ett väldigt bortskämt liv säger matte men jag älskar mitt liv även oom jag tycker matte är fisig ibland, hihi!


Ville gosa med matte strax efter 06 men hon tyckte att det var i tidigaste laget så jag fick bara hennes hand och sen somnade vi igen och sov till nästan 8.30

Jag ville gå ut innan  matte duschade och åt så vi gick en ganska lång runda, skönt och inte så halt då för det mesta av isen var borta med regnet.

Var lite blöt om mage och ben när vi kom hem så jag intog mattes säng igen, hon får antingen borsta av gruset sen eller stå ut med lite kroppspeeling, hihi!

 

Det är det bästa stället att torka sig på!

Som alla kan se så gillar matte lila, tur att lakanet är i en annan färg för annars kanske hon inte hittat sängen, hihi!


Vid 11 gick vi till syrran, för matte skulle göra lite ärenden till matteföräldrarna. Mattefar har väldigt ont i ett knä som är svullet, han har nog vritit det nu när det är halt och hans knä är inte bra i vanliga fall.

Matte gjorde fixade det som skulle fixas och sen gick hon ut med Affi och mig och sen stack hon iväg igen!

Jag var bortlämnad, helt ensam hos matteföräldrarna och det en SÖNDAG, vad liknar det!

Matte var borta i 4 timmar, en söndag det ska ju vara vår mys och ta det lugnt dag.

Hon hade varit och blivit klippt och fått håret färgat, jag hade fått följa med om inte två personer som också var där var allergiska, nu bodde de där så jag kan ju inte köra bort dom men ändå, hihi!

Jag hade det bra hos Affi för jag sov den mesta tiden. Vi lurade mattefar att vi behövde gå ut så han släppte ut oss i vår hage men istället för att göra det vi sagt satte vi igång att käka av mossan som regnat det från taket, hihi!

Vi hann med lite i alla fall innan mattefar fick in oss igen!


När matte kom tillbaka åt jag min mat, halva i alla fall för jag tog syrrans del också och där var nog en halv portion så i slutändan blev det en hel, hihi!

Nu ska vi ha vår lugna och mysiga söndag, eller vad som återstår av den!

 
 
Rebellen

Rebellen

19 februari 2012 19:29

Åhh finis! Det låter som om din söndag inte riktigt var som du hade tänkt dig men att den ändå blev ganska bra. Fast jag måste ju hålla med dig, mysdagar kan man juh inte rymma ifrån.. Hon borde ha väntat åtminstone till det inte var mysdag längre innan hon stack till frisören *skakar på huvudet*. Och vettu finis, du kan väl inte vara bortskämd heller.. Det kan ingen av oss vara förstår du.. Det är bara tvåbeningar som hittar på. Vi har det precis som vi borde ha det juh bara *fniss*. Glöm aldrig bort det! Nosbuffar

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

19 februari 2012 19:32

När vi kan aldrig bli för bortskämda eller som min bloggvän Hillman säger: det heter inte bortskämd utan älskad, bara så matte vet, hihi!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

19 februari 2012 20:10

Nu är väl matte tjusig!
Att du ska torka av dig i hennes säng är väl ingen nyhet. Hon tar nog bort gruset innan hon lägger sig... det gör ont att ligga i en grusig säng. Lika ont som att ha kattsand i sängen hihi...
Klart att du är älskad, du är ju mattes ögonsten... Bortskämd??? *fnys*

=^.^=

Nosbuff å Kram

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

19 februari 2012 20:19

Tack för de orden, visst är jag mattes ögonsten. Hon kan få Aamor abstinens när hon är på jobb så nog är jag älskad ;)
Nog inte skönt att ligga på grus så jag tror hon tar bort det, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

19 februari 2012 21:34

Här var vi ensamna hela lördagen, Suckjam.
Vår matte + några till var till den däringa storstaden och hälsade på en släkting, men då undrar vi, om inte vi kunde få åka med, nej sa matte, det skulle nog inte ni orka med, mjau
Får nog skaffa oss en egen *farkost* *Fniss* för att ta oss ngn stans, *funderar*

Tassetass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

19 februari 2012 22:06

Klart ni hade orkat det!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

19 februari 2012 21:38

Men jisses vilket sätt att lämna bort dig på en söndag *pffft*
Kan tänka mig att din matte blev snygg i håret efter besöket hos frissan. Min matte ska visst beställa tid nu i veckan för att färga , slinga o klippa håret. Här har mycket av det isiga försvunnit oxå , men nu ikväll så fryser det visst på igen :(

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

19 februari 2012 22:05

Samma väder här.
Hon luktade konstig i håret men snart luktar hon som vanligt igen hoppas jag!

 
Frasse

Frasse

20 februari 2012 16:40

Märkligt av matte att göra om helgdagen till en vardag - tycker absolut att du bör kräva kompensation för detta genom att få en hel(g)dag med matte mitt i veckan :-)
Självklart är du inte bortskämd, och lite grus i sängen är bara ett litet pris som tvåbeningarna får betala för förmånen att bo ihop med oss :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

20 februari 2012 18:26

Jag ska säga det till matte men det blir nog svårt att få en heldag för hon jobbar mitt i veckan, fast jag är värd det!

 
Hillman

Hillman

22 februari 2012 11:11

Va, käkar du mossa som växt på taket, tvi attan nä ska man äta mossa så ska den väl växa på backen, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

22 februari 2012 17:51

Syrran är värre på att ät takmossa. Den på marken går också bra, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards