Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Va?

Av Aamor & Tina - 21 februari 2012 18:17

Matte vaknade av väckarklockan och när hon slog upp ögonen hörde jag ett "Va?", jag somnade om igen men hon gick upp för hon hade sett ett blinkande gult ljus genom persiennerna.

Hon kollade ut och då hör jag "det var en del, jaha!" och då gick jag upp och matte berättade att det hade snöat under natten.

Mjuk härlig snö, visserligen en sån som gör att det blir snökulor på mina ben men vad härligt att leka mullvad i orörd snö, hihi!

Ca 5 cm hade det kommit, mer på vissa ställen men det hade nog blåst mer där.

Vi gick nästan hela den långa rundan men eftersom jag var klar med alla behov så svängde vi av den sista biten.


Haft en hel del problem med syrran för hela förmiddagen låg hon i "min" säng. Då jag kollat och buffat på henne säkert 10 gånger provade jag nått annat, jag gick upp och la mig bakom henne i hopp om att hon då skulle gå men hon bara ändrade sig lite och låg kvar så jag gick igen!

Sovit en hel del under dagen förutom då syrran väckt mig för att hon har velat leka.


Det var rätt så onödigt att all denna snö skulle komma för nu är den borta igen, har smält bort nästan överallt, bara klumpar kvar och där solen inte nått.

Matte har fixat min tofs och sen gick jag och la mig igen, just nu sover jag men jag har sagt till matte vad hon ska skriva!


Igårkväll tog matte ett kort på mig och sen påstod hon att jag missat sängen!

Nä, jag blev bara varm och ville svalka mig ett tag, inget konstigt men nog skulle hon ta kort just då!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

21 februari 2012 19:01

Är du säker på att du inte drömde och "trillade" ur din säng under tiden??? Hihi... Rolig bild på dig i alla fall!!!

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

21 februari 2012 19:09

Nä jag tog ett var runt bordet innan jag la mig bredvid!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 februari 2012 20:43

Sånt där sk.tväder har vi med haft , först snö och sen tö.
Väldans onödig den där snön som kom igårkväll och inatt :(
Klart att man lägger isg på golvet om man blir för varm !!
Det gör jag med :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 februari 2012 21:29

Det är skönt att ligga på golvet!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

21 februari 2012 22:39

Snö, näjam, de vill vi inte ha, nu vill vi har VÅÅÅÅÅÅR, *fniss*
jamars skönt att vila på golvet oxå, när det blir för varmt på sängen tycker vi oxå.

Tass Tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 februari 2012 17:52

Vill också ha vår.

 
Hillman

Hillman

22 februari 2012 11:08

Va snö ni fått, här hade det bara kommit en centi men i morse då var det mycket mera, ca 5 cm. Så här jaskar det och snöar lite hur som haver, hihi.

Sicken bråkig syrra du har, hon måtte lida av överskottsenergi, som far runt på ett tocke vis, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

22 februari 2012 17:52

Jo nog har hon överskottsenegi!

 
Frasse

Frasse

22 februari 2012 11:35

Är det verligen du som ligger där på golvet? Du är så lockig - har du varit hos frissan och permanentat dig undrar matte, hihi! Fin är du i alla falla!
Här har det inte kommit snö på ett bra tag nu - kanske våren äntligen är på intassande :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

22 februari 2012 17:50

Det är jag! Blir lockig när jag blir blöt och är i badbeov säger matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards