Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Gnällig!

Av Aamor & Tina - 27 februari 2012 18:47

Igår kväll blev matte lite gnällig för jag ville ut 20.40 och då gjorde jag min 1.a och sen ville jag in igen, hade inte gjort nån 2:a innan på dagen men så blir det ibland men......

Matte satte sig ner och tittade på Wallander och mitt i den första delen, den innan nyheterna, ville jag ut och det var akut.

Matte reste sig självklart och vi gick ut men jag pinkade ett par gånger och sen ville jag in igen och då började matte bli gnällig!

Hon sa till mig att var det nu så akut så går vi tills 2:an kommer fram, vi gick rätt långt innan den ville ut så matte gnällde på mig attså akut var det ju inte så du kunde väntat till den långa pausen!

Kunde jag kanske gjort men jag ville ut just då, hihi!


Måndag igen, tro inte att jag fick åka bil till syrran, nänä för matte tog deras bil, snuvad på en biltur alltså!

Har valt att sova den mesta tiden av dagen förutom när vi var ute med mattefar.

Var även vaken när mattefars bror och fru kom på besök, de gillar vi!


Blev förvånad när matte kom för precis innan gav sig gästerna iväg och mattefar gick ut så när dörren öppnades och matte kom in så tappade vi hakorna, hihi, trodde ju att det skulle vara mattefar!

Snabbt fick jag fatt i ett pipben och sen dansade vi på bakbenen för matte och även en massa pussar delades ut!


Det var kallt i morse, -6 grader och nu på eftermiddagen snöade det en del men inget ligger kvar, kanske lite på skuggiga ställen!

Matte la upp mat till mig men jag valde att lägga mig i min säng istället för jag behöver en massa vila efter gårdagens bad, hihi!


En bild från igår när jag sprang och det nytvättade håret flyger!

 

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

27 februari 2012 19:22

Du är allt en liten lurifax, Aamor.
Jag undrar om det verkligen så akut mitt i filmer dom matte vill se. Det var inte första gången du inte lät henne titta klart, ditt busfrö ;-)
Du har en jättegullig matte som gör som du vill, nästan jämt.

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

27 februari 2012 19:31

Nä det var inte första gången.
Matte säger också att har man skaffan en vän får man lyssna på honom utam när han vill ha gottis hela tiden, hihi!

 
Laika

Laika

27 februari 2012 20:34

Bra jobbat Aamor :) Viktigt att kunna få matte och husse att göra som man vill. Det är ju vi som ändå bestämmer mest hela tiden, eller hur, oavsett vad nu matte och husse kanske tycker. Och om nu inte nr 2 är på gång just då, så... tjaa... ibland måste man gå av sig lite innan det är dags ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 februari 2012 20:49

Visst är det vi som bestämmer, hihi!

 
Rebellen

Rebellen

27 februari 2012 22:25

Tihi, va bussigt av dig finis! Här såg mamma också den dära Wallander och vi var liite för trötta för att hitta på bus just då så hon hann se det klart innan det märktes att hon har fyra busungar ;). Vi må vara skyggisar men bus har vi allt på gång vi med.. *fniss* Nosgos

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

28 februari 2012 06:35

Bus måste man ha och helst när de minst anar det, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 februari 2012 22:45

Du verkar minsann vara minst lika busig som jag du Aamor :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 februari 2012 06:34

Jag är lite katt, hihi!

 
Hillman

Hillman

28 februari 2012 18:19

Jag körde samma race här i söndags kväll när matten skulle titta på Wallander, inte så nåt vidare poppis, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 februari 2012 18:45

Hihihi, det är kul att kivas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards