Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Aamor & Tina - 3 mars 2012 18:07

Det var kallt i morse, inte när vi gick ut men det var -4 sa mattefar när han och Affi varit ute, lite tidigare än vad vi gick ut!

Taken och gräset var vitt av frost men solen sken från nästan klarblå himmel så det var varmt och gott ändå.

Jag och matte gick en halvlång runda, jag tyckte att när jag gjort allt så kunde vi vända hemåt och då det närmsta hållet, måste ju kolla in katterna.

På rundan mötte jag min Golden tjej, hon är 9,5 månad och jisses vilken hulligan, hihi!

Hon la sig ner i gräset när hon fick syn på mig och jag gick fram och hälsade men så hörde jag hennes husse säga "hon är inte så lugn som hon ger sken av" och då for hon upp och jag drog mig snabbt bakom matte för det är ju inga småtassar som kommer flygande men hon är söt som socker ändå! Gillar det bäst när hon håller sig lugn.


I går kväll mötte jag min kompis Rex och vi blev lika grada bägge för det var ett tag sen nu, svansarna går som tusan på oss och jag är nog den enda hanhund Rex gillar, kul tycker jag!


Gikc bort en sväng till syrran och på vägen mötte jag en Dobermann men den fick sig en blåsning och matte kallade mig "ett riktigt spöke" och "vet du inte hur liten du är?" sa hon efteråt.

Liten? Jag är ju jättestor, eller?


Syrran blev så glad när jag kom, hon hörde inte när vi gick in så jag rusade in i storarummet där hon och mattefar kollade på TV och väckte henne, hon var snabbt uppe och sen så hamnade jag snabbt på rygg!

Affi och jag har varit ute och rastat min matte, Affi blev så glad när vi tre skulle gå ut, jag tyckte det var onödigt att gå ut för det var inte så längesen jag varit ute men jag ville samtidigt inte släppa iväg matte själv.

Matteföräldrarna bjöd på mat, kyckligklubba och Affi och jag fick också men matte blandade det med vårt torrfoder, vi är rätt så bra på att sortera men hälften av torrfodret slank nog ner ändå!

Gott var det trots allt!


Nu ska jag och matte bara njuta av resten av kvällen, hon ska nog sätta på ett avsnitt av en serie hon såg på igår men höll på att somna så hon stängde halvvägs in i det!

Jag tar mig nog en tupplur! Gammal bild. 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards