Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Aamor & Tina - 31 mars 2012 19:42

Matte hade den dåliga smaken att vakna redan 06.15 men som tur var gick hon bara upp och sen la hon sig igen och vi sov till 8.20 och det anser jag vara en bättre tid.

När matte var klar med sina morgonsysslor och jag med mina - att sova vidare, hihi så gick vi ut.

Först mötte vi min kompis Nisse, en Welsh Springer Spaniel och sen när vi gick vidare och det blev en rätt så lång runda och rätt som det var kom Nisse igen och vi hälsade lika glatt som vi gjorde när vi möttes i början av rundan.

Hemma igen tog jag mig en välbehövlig vila och matte satte sig vid datorn och läste lite nyheter.


Matte frågade vid 11-tiden om jag var sugen på att åka bil. Vilken korkad fråga för det vill jag alltid.

Vi gick ut men när vi gick på fel håll så sa matte att vi skulle åka med matteföräldrarnas bil så jag fick bråttom dit.

Matte fick först förmiddags fika och sen skulle vi köra iväg, mattefar och Affi hängde också med.

Vi körde först till en blomsterhandel och sen vidare till mattes mormor/morfar och farmor/farfars gravar för de skulle bli vårfina. Till sist körde vi och tanka bilen och sen hem till mattemor.


Nu har matte och jag varit hemma en bra stund för matte har hunnit tvätta de tre fönstern i köket och torka av lite överallt, hon är lite jobbig men jag la mig och tittade på för jag tänker minsann inte hjälpa till med såna tråkiga saker.

Nu har hon gett upp för dagen men har informerat med att vi ska fortsätta i morgon!

Undra vem vi är för även i morgon kan hon glömma att jag ska hjälpa till mer än som moraliskt stöd, kanske.


Det har blåst ganska så mycket idag och det har varit kyligt men inga minusgrader.

Det har inte varit speciellt skönt men man får ju gå ut ändå och egentligen är det nog mest matte som stör sig på blåsten men jag gillar inte när pälsen flyger åt alla håll!

Så här kan jag ge moraliskt stöd i morgon om nu matte ska fortsätta med sitt städande, hihi! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards