Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Strålande solsken!

Av Aamor & Tina - 1 april 2012 17:49

Vi sov till nästan 8.30 i morse men behövde jag gå ut innan matte var klar med sina morgonsysslor så vi gick en runda.

Först var jag inte ett dugg intresserad av att gå långt utan ville vända när jag gjort vad jag skulle men matte övertalade mig att gå en full runda istället så okej då.

Jag upptäckte strax innan vi skulle svänga att vädret var så skönt med strålande solsken och ingen blåst så jag ville gå rakt fram istället och ner om kollonierna och matte hängde med.

Syrenen håller på att spricka ordentligt nu och man kan se att de yttersta knopparna är gröna, härligt!

Var inget folk i sina kollonier men det var kanske för att det hade varit -3 i morse och natt. De kommer nog ut sen.


Jag ville gå rakt fram även när matte svängde, försökte låta bli att höra henne men så sa hon att där var inget på det hållet, bara att vända när vägen tog slut!

Men det som fick fart på mig var att matte sa "Hejdå Aamor, kommer du hem sen?" Va tänker hon lämna mig här och gå?

 

Vänta matte jag kommer!!!!!


Hemma tog jag en behövlig vila medan matte satte igång med sitt, blev som tur inte så mycket som jag befarade men det blev renbäddat, tvättat, diskat, undanplockat lite här och där och sen tog hon föntern utvändigt när jag behövde gå ut nästa gång, det är precis hon når upp, hihi!


Efter allt så har vi slappat, matte kollade på en DVD och sen blundade hon ett tag men då sa jag att jag ville gå ut i det sköna vädret igen.

Vilken nit alltså, det blåser och regnar som attan rent och ingen fröjd att vara ute i.

I morgon är det jobbedag igen men matte sa precis till mig att denna vecka jobbas det bara 4 dagar, jippie och även veckan efter!!   

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

1 april 2012 18:33

Vilken tur att du inte gav dig av på egna äventyr! Det är nog bäst att lyssna på matte... Vilken fart du fick till slut för att hinna ifatt henne :)!!!

=^.^=

Kran å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

1 april 2012 18:50

Ja för inte vill jag gå på äventyr utan matte för hon är viktigast trots allt, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

1 april 2012 19:12

Samma lika väder här hos mig idag , först sol och sen regn med inslag av hagel.
Ganska skönt att vara katt när det regnar för jag behöver ju inte gå ut för att kissa eller göra det andra , det är bara att gå in på min egen toa och göra det jag ska :)
Här ska visst min matte jobba rätt så mycket i veckan , men det blir goa pengar sen säger hon att köpa en massa mer grejer till mig för ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

1 april 2012 19:22

Det är rätt inställning att de jobbar för att handla till oss ;)

 
Laika

Laika

1 april 2012 20:20

Jag ska berätta en liten hemlighet för dig. Min matte har också kört med det där, kommer du?? Hej då...

Men jag har lärt mig att matte lämnar ju inte mig. Hon väntar ju trots allt. Ibland går hon innanför porten men när jag till slut kommer fram så öppnar hon dörren. Hon väntar ju, fast hon säger hej då, nu går jag...

Den du... pröva med din matte nästa gång så ska du se att hon inte lämnar dig, hihi...

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 april 2012 20:26

Jag vet att matte inte lämnar mig men samtidigt vågar jag inte chansa heller, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards