Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Dumpad, bortglömd eller?

Av Aamor & Tina - 3 april 2012 20:58

Varit en skojig dag hos syrran, vi har busat i vår hage, sovit, jagat mattefar som hållt på med en massa saker.

Vi har även kelat med grannen längst upp på gatan, det är inte så vanligt för oftast ser vi henne med sina 3 hundar och då "snackar" vi väldigt högt med varandra, hihi!


Vi anade att nått var på gång när mattefar gick ner i källaren för att duscha, inte för det är ovanligt men vid den tidpunkten är det inte så vanligt och sen tog han på sin andra kläder än vad han brukar ha, märkligt.

Affi passade honom hela tiden men jag låg mest och tittade på honom.

Matte kom stra innan 16 och sen gav matte och mattefar sig iväg och vi blev bortglömda eller kanske dumpade hos mattemor. Varför?

De körde klockan 16.30 och först vid 19-tiden slutade vi att småpipa och ligga vid ytterdörren och vänta, vi gick in till mattemor som tittade på TV och fick lite gottis men vi la oss så vi såg ytterdörren hela tiden.

När klockan var strax efter 20 kom dom och vad glada vi blev, det blev pusskalas och jag ville upp i mattes famn och gosa och sen hem direkt.

De hade varit hos mattefars bror som fyller år idag så Grattis men vi hade också velat följa med och det får vi annars men matte sa att vi hade det bättre hemma, tycker hon ja!


Nu är vi hemma och jag har hunnit äta mat och mitt godis och nu försöker jag komma på en massa så matte inte ska få sitta i lugn och ro, hihi!

 

Gammal bild!

 
 
Laika

Laika

3 april 2012 23:38

Tycker hon ja, tänk om ni hade fått massa goda kakor och gottis där på kalaset. Låter bra att du ska hålla matte sysselsatt nu på kvällen. Kan ju vara bra för då kanske hon sover länge och väl :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 april 2012 06:38

Jo där var kakor och allt det andra på kalaset för det sa hon men jag gillar inget sånt.
Matte sova länge, hmmmm, det låter bra men klockan startar ändå klockan 06, torsdag också sen är vi lediga i 4 dagar, jippie.

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

4 april 2012 07:57

Ni blir ALDRIG bortglömda, men ibland så måste matte och mattefar ge sig iväg utan er. Ni hade ju mattemor att ta tass om ;-)
Stackars mattemor som var tvungen att lyssna på ert pipande så länge. Alla vet att mattefar är Affis allt och matte är ditt, men ni var inte ensamma.

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

4 april 2012 17:55

Jag vet att vi hade mattemor där men alla ska helst vara samlade när det är utanför mattes arbetstid och jag är hos dom!
Kanske ingen fröjd för mattemor att lyssna på oss men hon kunde höja ljudet på TV:n, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards