Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Långfredag!

Av Aamor & Tina - 6 april 2012 19:28

Vi vaknade strax efter 7 och det var gott att sova lite längre och framför allt att kunna ta det lugnt och ingen tid att passa.

Matte och jag gick ut vid 8.30 på dagens första runda, lite kyligt men solen sken så det var rätt så skönt ändå.

Jag ville egentligen bara gå en liten sväng men när jag väl kom igång så blev det en långrunda, vi gick ner om kollonierna och sen satt vi ute ett tag på bänken och tittade på katterna som lekte, tyvärr inga som ville hälsa.


Hemma igen så satte matte igång att plocka lite och så men jag brydde mig inte utan gick och la mig.

Vid middagstid gick vi bort till syrran för matte skulle hjälpa till med en sak plus att köra mattefar till stan för att handla det sista inför påskafton.

Men innan vi kom dit så träffade jag på katten Ollie och när han kelade med oss så kom den halvvuxna katten som jag hälsade så försiktigt på för ett tag sen, hon kom smygande och nosade på mig och sen fick jag två strykningar, därefter for hon iväg hoppandes och började jaga ett löv.

Vi gick vidare och efter ett tag hör jag en hund skälla så jag stannade till och bakom oss kom min kompis Rex, han sa "vänta på mig jag vill hälsa" så det gjorde vi, har inte sett varandra nu på ett tag så vi blev så glada. Rex husse sa att det är så roligt att han och jag går så bra ihop eftersom Rex inte gillar andra hanhundar. Vi har ju känt varandra sen jag var valpis och vi har aldrig utmanat varandra och sen går jag ihop med nästan alla, hihi!


Syrran och jag busade en hel del och när matte satt om hennes tofs som stod åt alla håll, mattemor hade fixat den igår, så fick Affi för sig att även jag skulle fixas till men det hade jag redan blivit, hon försökte dra loss min tofs, hihi!


Det har snöat lite här men det övergick snabbt i sånt där "hela dagen regn", suck!

När vi kom hem så fortsatte matte med sitt fejande, hon har nog fått städdille just nu men jag låter henne hålla på för jag hör var hon är, det blev badrummet som fick sig en omgång av skursakerna.


Ha en fortsatt bra Långfredag!

 

Gammal bild!

 
 
sofie

sofie

6 april 2012 19:46

fin blogg! :)
följ/kommentera gärna min!

http://soooofiie.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 april 2012 19:47

Tack!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

6 april 2012 20:08

Vi hade en mindre snöstorm precis när vi skulle iväg å handla, men nu är allt borta igen :)
Roligt att kattungen kom ihåg dig å ville kela lite innan blåsande löv skulle jagas. Jaga skuttande saker är skojsigt för jamisar!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

6 april 2012 20:22

Det kan även jag tycka är roligt, hihi!

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

7 april 2012 03:20

Glad Påsk snygging,å hälsa syrran.........skickar varma påskpussar från mig som smälter all snö

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 april 2012 08:41

Det samma till dig och dena tvåbenta.
Ingen snö mer än lite som faller då och då men inget på marken.

 
Laika

Laika

7 april 2012 19:23

Vi fick oss också en himla massa snö, men det mesta har smält bort idag. Skönt. Låter som en mycket trevlig dag, men den lät inte så lång :)
Kram

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 april 2012 21:40

Skönt att snön försvann igen.
Nä så speciellt lång va den inte, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

7 april 2012 22:04

Mjau, det finns en jamars söt video, inne på våran blogg, som vi hittade på YOU TUBE

Tass tass
ha en fortsatt bra påsk



http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

7 april 2012 23:23

Då måste vi kolla in den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards