Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Hårt jobb!

Av Aamor & Tina - 26 april 2012 18:15

Matte hade vett att släcka tidigt igår men det var troligen bara för att hon läst ut sin bok och inte plockat fram nån ny.

Ändå var vi rätt så trötta när klockan satte igång, att det aldig blir bra, hihi!

Fick hälsat på min kompis Ollie i morse när vi gick iväg, han stod och väntade utanför porten men vi hade inte tid att snacka för länge.


Det har regnat mest hela dagen så nått utebus har det inte blivit, bara när vi var ute och rastade mattefar, hihi!

Däremot har vi haft ett hårt jobb jag och Affi, mest Affi men jag tittade på och följde efter, hihi!

Det var så att matteföräldrarna tyckte att vi hade för många leksaker inne i köket så mattefar packade ner några i en papperspåse och bar ut i uterummet där vi har en del sen innan.

Vi följde med honom dit och sen in i köket igen och sen fick Affi fart och jag efter för att kolla in vad hon skulle göra.

Jo, hon for ut i uterummet och bar in några av leksakerna igen till köket, blev några rundor och jag hejade på henne hela tiden men sen blev jag trött och la mig, hihi!


När matte kom så lekte vi ett tag men vi blir lätt avis på varandra för vi vill bägge att matte bara ska leka med en i taget, hihi!

Sen är hon ju min så jag måste ha förtur och när det låter illa när hon och Affi leker så måste jag skydda matte.


Hemma nu sen ett bra tag och jag gick och la mig istället för att äta, har ju ätit bra i 3 dagar så nu vill jag kanske inte ha nått idag.

Jag ska bara ta det lugnt nu och jag hoppas matte även ska göra det och det varkar vara så, skönt!

 

Gammal bild!



 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

26 april 2012 18:37

Såå, Affi bar tillbaka en del av sina leksaker? Nästa gång får nog mattefar fråga vilka han kan ta undan *fniss*
Mysigt att bara vara lat!
Imorrn är det fredag! HURRA!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

26 april 2012 18:42

Jippie, hurra äntligen!
Hade hon fått bestämma hade nog alla sakerna fått vara kvar, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 april 2012 18:44

Vilket jobb ni haft med att plocka fram alla leksaker som er Mattefar envisades med att plocka undan precis när ni hade tänkt leka med dom ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 april 2012 18:52

Precis så var det, hihi!

 
Rebellen

Rebellen

26 april 2012 19:10

Hihi, va jobb ni haft idag finis! Det är inte lätt att hitta allt som de envist plockar undan och jamar att dem städat i ordning.. De vet inte riktigt hur det ska gå till ;). Hoppas ni nu får en härlig kväll med massa gos och kanske något gottigt? Det är juh ändå fredag imorgon :D

Nosgos och Tassklapp

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

26 april 2012 19:15

Är helt slut så jag nöjer mig med gos och min säng, kanske gottis senare!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

26 april 2012 21:46

Haha, sånt onödigt jobb för mattefar. Nästa gång är det bättre ni plockar ut leksakerna själva. vi gillar när saker ligger framme så man ser vad man har!
Klart du har förtur på matte! Det är ju din matte! Vad skulle du annars ha en egen matte till? Hoppas att du och matte har riktigt mysigt nu. I morgon eftermiddag börjar en härlig helg igen. Bra va!
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

26 april 2012 22:04

Hade vi fått bestämma helt hade också våra saker legat framme mitt på golvet!
Matte har legat på två sittkuddar och jag har legat i hennes famn, åh vad det var mysigt!

 
Inga-Lill

Inga-Lill

26 april 2012 22:19

Joho, mattefar städer och syrran din drar runt grejerna igen med glada tillrop från dig förstås, fniss. Ni är nog ena riktiga busfrön båda två, fast söta busar förstås.

Tvåbenspussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

27 april 2012 06:32

Syrran tror att hon är bossen hemma hos sig och i vissa lägen är hon det också, hihi - samma här hemma även om matte inte håller med, jaja!

 
Frasse

Frasse

27 april 2012 13:30

Hihi, det är likt människorna att försöka flytta våra leksaker - de borde ha lärt sig vid det här laget att det är VI som bestämmer var de ska vara... :-)
Klart du har förtur till DIN matte, Affi har ju första tjing på SIN, så det är inte mer än rättvist :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 april 2012 13:39

De är nog tröga, hihi!
Min matte är MIN, så är det och ingen annan får ta eller låna henne utan mitt godkännande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards