Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Aamor & Tina - 1 maj 2012 15:41

Vi gick bort om till syrran vid middagstid och efter en fika så gick vi ut på trädäcket, strålande sol och så kunde Affi och jag busa där ute.

Efter ett tag upptäckte jag att det var varmt och la mig under bordet i skuggan men jag var inte riktigt nöjd så jag gick in i uterummet och satte mig och stirrade på den stora parasollen.

Ingen såg att jag satt där så jag fick säga ifrån, efter lite gurglande så frågade matte mig om jag ville ha upp parasollen, dum fråga!

Matte fixade upp den och jag la mig under den i skuggan och var supernöjd. Jag vet faktiskt vad jag vill ha, hihi!


Efter ett tag blev matte rastlös och fick syn på en massa mossa på plåten i vinklen mellan huset och uterummet så hon hämtade en liten stege och plockade bort mossklumparna och passade på att rensa i hängrännorna samtidigt.

Mattefar underade om hon ville ta mossan i hängrännan på norrsidan också men då fick den stora stegen komma fram.

Okej sa matte och de gick iväg!

Var blev matte av, jag såg henne inte längre, hörde henne då och då men jag SÅG henne inte, ve och fasa!

Då de var klara så kom matte in till mig igen och sen låg jag och tittade på henne hela tiden, gäller att hålla vakt för annars kanske hon försvinner igen!

Mattefar ska egentligen inte klättra på stegar för knä och höfter är lite kassa, metallhöft och otaliga knäoperationer så ska han helst hålla sig på plan mark, hihi! Därför passade matte på att fixa det när hon nu kände för det.

Tur hon inte är höjdrädd, hihi!

Gammal bild från förra året! 


Av Aamor & Tina - 1 maj 2012 09:35

Vi hade ett sånt härligt väder igår så vi satt ute i stort sätt hela dagen.

Det blev lite bus, lite sovande uppe på bordet, lite sovande på golvet och mycket sovande i en stol.

När klockan var 15.20 så hoppade jag ner och gick ut i hallen för att vänta på min älskade matte men där väntade jag förgäves!

Hon kom inte ens 16.30 så till sist gav jag upp och gick in till matteföräldrarna och Affi.

Matte kom inte ens när de andra skulle lägga sig så jag ville upp i sängen och somnade vis mattemors fötter men hoppet hade jag inte gett upp för jag lyssnade efter matte.


Rätt som det var hörde jag en nyckel i låset och for upp och ner, ut i hallen och där kom hon - min alldeles egen matte!

Åh vad hon fick pussar och sen skulle vi hem, jag hade väldigt bråttom, stannade bara snabbt 2 gånger för att nosa men annars skulle jag hem. Matte hann knappt med mina snabba steg!

Åh så skönt det var att vara hemma!

Matte berättade att hon hade varit hos sin kusin och man och en massa andra människor, jag brukar vara med där men för att det skulle bli lite lugnare för matte fick jag stanna hos syrran, helt okej men........


Idag sov vi till 8.30 och sen gick vi ut. Direkt fick jag syn på Skrållan så vi hälsade och kelade lite men sen var jag tvungen att gå vidare.

Blev ingen långrunda för matte var hungrig och jag ville snabbt tillbaka till Skrållan men vi gick runt kvarteret.

Halvvägs blev vi ordentligt utskälla, vilken fräckhet vissa har!

Den byggfirman som håller på att bygga idrottshallen har i förra veckan haft inbrott och de snodde en massa verktyg, för en halvmiljon stod det i tidningen så där är två vakthundar nu.

Där kom vi gåendes i godan ro och helt plötsligt kommer två bamseschäfrar springandes och vrålskäller, tur där var ett högt staket mellan.

Matte sa till dom "ta det lugnt, vi ska inte komma in till er" men de ville inte lyssna och det är ju bra i och för sig men en annan fick ju ont i öronen, hihi!

Vi kommer nog inte att gå där mer.



Tack för alla som ville rösta på bidraget i elskåpstävlingen, man kan faktiskt rösta flera gånger per dag bara om där är ett visst antal timmar mellan, i alla fall 2ggr/dag och sen pågår den ett tag till så vill någon rösta mer så gör gärna det!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards