Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Utskällda!

Av Aamor & Tina - 1 maj 2012 09:35

Vi hade ett sånt härligt väder igår så vi satt ute i stort sätt hela dagen.

Det blev lite bus, lite sovande uppe på bordet, lite sovande på golvet och mycket sovande i en stol.

När klockan var 15.20 så hoppade jag ner och gick ut i hallen för att vänta på min älskade matte men där väntade jag förgäves!

Hon kom inte ens 16.30 så till sist gav jag upp och gick in till matteföräldrarna och Affi.

Matte kom inte ens när de andra skulle lägga sig så jag ville upp i sängen och somnade vis mattemors fötter men hoppet hade jag inte gett upp för jag lyssnade efter matte.


Rätt som det var hörde jag en nyckel i låset och for upp och ner, ut i hallen och där kom hon - min alldeles egen matte!

Åh vad hon fick pussar och sen skulle vi hem, jag hade väldigt bråttom, stannade bara snabbt 2 gånger för att nosa men annars skulle jag hem. Matte hann knappt med mina snabba steg!

Åh så skönt det var att vara hemma!

Matte berättade att hon hade varit hos sin kusin och man och en massa andra människor, jag brukar vara med där men för att det skulle bli lite lugnare för matte fick jag stanna hos syrran, helt okej men........


Idag sov vi till 8.30 och sen gick vi ut. Direkt fick jag syn på Skrållan så vi hälsade och kelade lite men sen var jag tvungen att gå vidare.

Blev ingen långrunda för matte var hungrig och jag ville snabbt tillbaka till Skrållan men vi gick runt kvarteret.

Halvvägs blev vi ordentligt utskälla, vilken fräckhet vissa har!

Den byggfirman som håller på att bygga idrottshallen har i förra veckan haft inbrott och de snodde en massa verktyg, för en halvmiljon stod det i tidningen så där är två vakthundar nu.

Där kom vi gåendes i godan ro och helt plötsligt kommer två bamseschäfrar springandes och vrålskäller, tur där var ett högt staket mellan.

Matte sa till dom "ta det lugnt, vi ska inte komma in till er" men de ville inte lyssna och det är ju bra i och för sig men en annan fick ju ont i öronen, hihi!

Vi kommer nog inte att gå där mer.



Tack för alla som ville rösta på bidraget i elskåpstävlingen, man kan faktiskt rösta flera gånger per dag bara om där är ett visst antal timmar mellan, i alla fall 2ggr/dag och sen pågår den ett tag till så vill någon rösta mer så gör gärna det!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 maj 2012 10:35

Det var säkert extra roligt när matte äääntligen kom.
Dumt att just ni blev utskällda, men vovvarna skällde nog på ALLA som gick utanför, bara för att tala om att dom VAKTADE!
Ha en trevlig första maj! (Vi har röstat idag med :))

=^.^=

Nosgos å kram

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

1 maj 2012 10:38

Jo hundarna gjorde nog det för vi hörde dom efteråt också men det är precis intill en trottoar så många passerar där. Det skulle varit tysta hundar som bara lät när nån försökte ta sig in men men.
Tack då blir hon glad och vi gillar att hon skulle ta sin mormor med sig, är så gulligt.

 
Frasse

Frasse

1 maj 2012 12:45

Fyjam, så otäckt att bli utskälld, och utan anledning dessutom. Som om du skulle vara en inbrottstjuv! :-) Fast man får väl ha en viss förståelse för att vaktskällisarna vill göra ett bra jobb... Måste ha varit skönt att komma hem efter det traumat också :-)
Vi har såklart röstat på den fina fjärilen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

1 maj 2012 15:31

Vi hade inte kunnat för då hade matte fått klättra över staketet och bara det hade varit en syn, hihi, hon hade nog fastnat längst upp!
Tack så gulliga ni är!

 
Inga-Lill

Inga-Lill

1 maj 2012 13:40

Trist att bli så utskälld när man bara går förbi, borde nog få lite mera uppfostran såna där bråkstakar.

Tvåbenspussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

1 maj 2012 15:30

De trodde kanske att vi skulle göra inbrott, hihi, matte hade inte vetat hur man skulle komma in så den risken är inte stor men det visste ju inte dom.

 
Rebellen

Rebellen

1 maj 2012 14:31

Åhh va skönt att hon äntligen kom hem finis!
Usch fy jamars vilka skällisar! De kanske ville stajla för sin tvåbening?
Fast varför skälla på en sån fin skällis som dig finis? *funderar oroat*
Nosgos och Tassklapp

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

1 maj 2012 15:29

De var själva där inne på området, det är väl så att vakthundar ska skälla men det lät inte kul!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

1 maj 2012 19:32

Festa loss sådär, utan dig! Hmmm. Tur att hon hittade hem till dig tillslut! Skälliga skällisar är himla onödiga tycker vi. Och gläfsiga skällisar! fast kanske man måste skälla och så när man vaktar nåt. Det kanske är lag på det... Om de teminstingens skällde tyst!
Ha en fortsatt fin vecka!
nosgos å en massa gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

1 maj 2012 20:05

Jag tycker att de ska vakta i det tysta och först när nån kommer in, då ska de jobba extra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards