Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Vakt!

Av Aamor & Tina - 1 maj 2012 15:41

Vi gick bort om till syrran vid middagstid och efter en fika så gick vi ut på trädäcket, strålande sol och så kunde Affi och jag busa där ute.

Efter ett tag upptäckte jag att det var varmt och la mig under bordet i skuggan men jag var inte riktigt nöjd så jag gick in i uterummet och satte mig och stirrade på den stora parasollen.

Ingen såg att jag satt där så jag fick säga ifrån, efter lite gurglande så frågade matte mig om jag ville ha upp parasollen, dum fråga!

Matte fixade upp den och jag la mig under den i skuggan och var supernöjd. Jag vet faktiskt vad jag vill ha, hihi!


Efter ett tag blev matte rastlös och fick syn på en massa mossa på plåten i vinklen mellan huset och uterummet så hon hämtade en liten stege och plockade bort mossklumparna och passade på att rensa i hängrännorna samtidigt.

Mattefar underade om hon ville ta mossan i hängrännan på norrsidan också men då fick den stora stegen komma fram.

Okej sa matte och de gick iväg!

Var blev matte av, jag såg henne inte längre, hörde henne då och då men jag SÅG henne inte, ve och fasa!

Då de var klara så kom matte in till mig igen och sen låg jag och tittade på henne hela tiden, gäller att hålla vakt för annars kanske hon försvinner igen!

Mattefar ska egentligen inte klättra på stegar för knä och höfter är lite kassa, metallhöft och otaliga knäoperationer så ska han helst hålla sig på plan mark, hihi! Därför passade matte på att fixa det när hon nu kände för det.

Tur hon inte är höjdrädd, hihi!

Gammal bild från förra året! 


 
 
Rebellen

Rebellen

1 maj 2012 16:19

Ojoj, va modig din matte var! Här vågar inte mamma sånt *fniss* (småkryp.. usch)
Men himla dumt av din matte att gå upp i rök, självklart ska du ha belöning ;)
Nosgos och Tassklapp

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

1 maj 2012 16:21

Jag fick en massa av mattemor, hihi!
Inga småkryp vad matte såg för då hade hon inte gjort det, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 maj 2012 16:24

Vakta matte, hon behöver det nog när hon bara försvinner så där ibland.
Duktigt av henne att ta bort mossan och att hon förstod vad du ville.
Du har uppfostrat henne jamarbra ;-)

=^.^=

Kram å nosbuff

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

1 maj 2012 18:19

Hon kan vara rätt lättlärd när hon vil ;)

 
Ingen bild

Eva

1 maj 2012 18:03

Mjau Aamor!
Säg åt Matte att hon är försiktig när klättrar på höga stegar !
Du slår oss med häpnad vad det gäller ditt sätt att förmedla dig, härligt att ha en´Matte som förstår ditt kroppsspråk såväl som din röst just då i situationen. Vår matte är likadan, vi har bott ihop i 14 resp. 9 år så hon har lärt sig "läsa" oss,på både ont o gott ;)
Ha en fortsatt bra dag!!!

Aamor & Tina

1 maj 2012 18:18

Jo hon är försiktig för det sa hon och mattefar höll stegen plus att den sjönk ner bra i gräsmattan när hon steg på den, hihi undrar varför!
Man måste kunna läsa oss annars sluta vi förmedla och jag tror att våra mattar har en viss fördel i och med jobbet (kanske).

 
Laika

Laika

1 maj 2012 20:36

Ja, vet man vad man vill ha så är det bara att göra sig hörd :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 maj 2012 21:34

Precis!

 
Felix

Felix

2 maj 2012 17:52

Du idag är det premiär för mig på bloggen, jag var tvungen att sätta ned tassen och tala om att jag kan själv, hihi. Så du har samma problem som mig, för rätt som det är så har tvåbeningarna rymt, då gäller det att leta på dem, fast de brukar inte vara så långt bort, i alla fall inte matten. När matten går ut så är hussen med mig, jag tror inte att de litar på mig, hihi.

Tur att du har en matte som inte är höjdrädd, för det har jag hugaligen sicken fegis hon är, för hon tror inte att jag kan hoppa upp för trappen, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

2 maj 2012 17:57

Tror att de inte vill vara utan dig så det är därför.
Små hundar ska ta det lugnt i trappor, finns en massa trappor du kan gå i när du blivit större.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 maj 2012 18:10

Ja du Aamor jag vet precis hur det är att vakta sina 2-benta !
Så braigt gjort av din matte att klänga på stegar och rensa hängrännor , nu när mattefar inte kan själv längre.
Här är det kalasväder idag med , så jag tänkte koppla matte och gå ut på en promenad :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 maj 2012 18:17

Matte kan om hon vill, hihi!
Fast hon tyckte att det var bättre att hon gjorde det innan mattefar for på det för att spara hans ben för han hade gjort det annars fast han inte bör!
Bra idé att koppla matte, kanske man alltid ska ha mellan sig och henne, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards