Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Soligt!

Av Aamor & Tina - 2 maj 2012 17:57

Ni kan tro att matte blev ilsken igår!   

Vi skulle ut och tänkte gå motsatt håll mot där vakthundarna håller till men så fick matte syn på två killar på12-13 år så och reta de två vakthundarna och de skällde och skällde samt hoppade mot staketet.

Matte stegade dit med mig på släptåg och sa till killarna att de skulle gå där ifrån och sluta reta hundarna.

Killarna svarade att alla retar dom och sticker in fingrar och vissa hela handen!

Jag trodde matte skulle lösas upp i atomer men som tur gjorde hon inte det.

Hon sa till dom att nästa gång hon såg dom där så skulle hon ringa vakterna eller polisen och att killarna kunde få fingrarna avbitna om de sticker in dessa till hundarna och att de skulle säga till andra att gå därifrån och visa att de var kloka istället för så korkade som de verkade vara när de stod där och retades.

Nästa gång vi gick ut mötte vi den ena killen och han sa direkt till matte att han inte varit mer hos hundarna mer än när han skulle cykla till sin mormor. Då fick han beröm av matte.

Ja matte vet vem killarna är så nästa steg hade varit att gå till föräldrarna och det vill jag lova att hon gör!


Vilket härligt väder vi haft och har, soligt och varmt, över 20 grader. Vi har varit ute hela dagen och sprungit och självklart vilat.

Jobbigaste var när mattefar var iväg och handlade, vi hörde att han kom så vi sprang in men ingen där, ut igen men ingen där heller så det blev in igen men ingen mattefar. Vi sprang ut och in 10 gånger enkel resa så egentligen blev det 20 gårnger om man räknade varje varv och vi var helt slut. Mattefar hade fräckheten att stanna kvar på framsidan och snacka med grannen, suck!


Matte kom efter jobbet och vi hörde henne komma så vi kutade in men så tänkte vi på mattefars uteblivande så vi sprang ut igen och där var hon, jippie! Härlig känsla när matte kommer.

Vi är hemma nu och jag ska vila min trötta ben lite, äter kanske senare.

Gammal bild! 


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

2 maj 2012 18:55

Matte gjorde nytta med att skälla ut grabbarna. Hon var säkert lika arg som skällisarna som de retade! Då är hon säkert inte lätt att tas med!
Vi har också haft en sommardag idag :)
Du och syrran har haft en jobbig dag med att hålla reda på mattefar, lika bra att du vilar lite!

=^.^=

Kram å Nosbuffar

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

2 maj 2012 18:57

Blir matte arg så....hon har ett jädrans humör och som tur är kommer det inte så ofta men när det kommer - ojoj!
Mattefar är hopplös ibland alltså!

 
Edith

Edith

2 maj 2012 20:00

Hurra hurra hurra för matte! Det är sådana som hon som behövs. Man måste säga ifrån när man tycker något är fel. Killarna blev säkert jätterädda. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

2 maj 2012 20:12

Det blev dom nog, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

3 maj 2012 00:13

BRAVO Matte, Blir oxå så arg när våran matte ser ngt som inte stämmer riktigt. Man ska inte reta djur. Det finns dom som inte förstår sig på sådant :( GRRR
Tass Tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

3 maj 2012 06:33

Min kompis Rex, hans husse hade sagt till några tjejer som retade vakthundarna någon dag tidigare!

 
Felix

Felix

3 maj 2012 19:11

Såna rackarnas ungar säger matten, hon hade gjort likadant säger hon och jag tror henne så liten jag är. För en sak har jag förstått att hon blir jättearg när hundar, ja förrexten alla djur blir illa gjorda.

Nu till ditt kutande fram och åter, idag har jag motionerat matten när jag var inne, fram och tillbaka i huset, hihi. För jag har svårt för att låta bli krukväxterna som står på golvet det är så fränt att dra av det där torra fnaset från stammen, hihi. Så gissa om hon fick motion, sen har jag gjort massor av annat bus med, hål i mattens händer, fast hon inte tänker sätta dit några knappar, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

3 maj 2012 19:14

Du kan du, vilken vide du är men du är ju valpis och så ska det vara. De tvåbenta ska veta att de lever, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards