Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Aamor & Tina - 11 maj 2012 17:03

Igår när jag skulle ut på sista rundan mötte jag Peggy och hon var så kelig så jag nästan blev lite rädd för hon kelade nästan omkull mig, hihi! Hon strök och tryckte sig hårt mot mig och matte skrattade och sa att hon önskat att hon kunde filma oss.

När Peggy lugnat sig lite så ville jag leka men då ville hon kela mer istället.

Matte fick till sist bära mig därifrån och gå bakom ett annat hus för jag glömde helt bort att jag skulle göra mer än kela med Peggy, hihi!


Matte vaknade redan 06.10 men hon låg kvar ett bra tag så jag kunde sova vidare i godan ro.

Vi gick ut strax efter 8 och det blev en sån där lagom runda så jag snabbt kunde kolla in mina kattkompisar.

Inga katter ute men jag fick hälsat lite på vår vaktmästare och henne gillar jag och speciellt hennes arbetshandskar, hihi!

Jag blev lite blöt på undersidan för det hade regnat tidigare så när vi kom in torkade matte av mig och sen la jag mig i hennes säng för det är det bästa stället att torka på.

Matte kom och la sig sidan om mig och lyssnade på bok och gosade med mig men vi somnade. Vaknade igen vid 11-tiden.

Jag låg kvar en stund efter att matte gått upp och sen ringde hon och friskanmälde sig till på måndag.

Matte snackade med kollegan som nollat och hon tyckte att vi kunde komma ner på eftermiddagen och äta lite tårta som hon skulle bjuda på.

Okej sa matte, en liten stund kan vi komma och sen hade matte lovat tidigare i veckan att jag skulle få hälsa på där men så blev hon kass så vissa var lite bekymrade för att de inte skulle få hälsa på lilla mig, hihi!


Vi var där vid 13.30 och jag fick hälsat på alla som ville hälsa på mig, en av killarna tog vatten till mig och en tjej som vilade i soffan fick en puss av mig.

Jag hälsade även på Molle, en hund som en av assistenterna har som kom och hämtade en av personerna på matte jobb.

Jag ville hälsa genast men då skällde Molle en gång så jag satte igång och skälla ut honom ordentligt och när jag tystnade, för matte tvingade mig så började Molle skälla och jag la mig ner och tittade på ett annat håll, vilket sätt att skälla på mig, hihi!

Efter lite skällande så ville Molle hälsa så det gjorde vi.


Nu har vi varit hemma en stund och matte har ätit mat, hon tyckte att jag också skulle äta men jag är rätt så trött efter besöket jag gjort.

Det har blivit lite av varje idag och nu är det helg och jag har matte hemma två dagar till.

Gammal gosebild på mig och Peggy! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards