Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Aamor & Tina - 13 maj 2012 17:18

Matte skulle lyssna på slutet på den bok hon lyssnar på igår kväll men det slutade med att hon vaknade 04.25 och då hade boken startat om igen och var en bit in, hihi. Hon stängde av och fick leta upp i morse var hon var och lyssnade klart.

Vi sov till nästan 9 och det var så skönt.

När matte duschat gick vi ut på dagens första runda, blev en lagom lång men det bästa var när Peggy slog följe med oss en liten bit. Först kelade hon jättemycket och sen gick vi men fis matte blev glad när hon vek av, hon sa att annars hade jag inte gjort nått eller så hade vi inte kommit fram än, hihi!


Tog det lugnt när vi kom hem, matte åt frukost eller kanske det blev middag istället för klockan var 11.20 då.

Vid 12.30 gick vi till syrran så jag kunde springa lös lite och busa av mig.

Vädret är soligt men det finns rätt många stora moln så det har inte blivit för varmt, var skönt.

Vi busade lite i vår hage och självklart skulle vi upp på bordet för att kunna kolla utsikten bättre men det blev för varmt när solen var framme.

Mattefar startade grillen och vi ville gärna hjälpa till men det fick vi inte så vi busade ett tag till istället.

Det var korv de grillade och matte bjöd på oss men vi ville inte ha nått förrän hon hade en liten bit kvar så den åt vi upp men det var för lite enligt Affi och mig men matte sa att vi fick skylla oss själva som var så trögstartade, hmmm!

 Tyckte att de kunde hämta mer korv men de påstod att de var frusna, jaja!


När vi gick hem träffade jag två hundar, först Vicky en Schäfer och sen en annan som var hos dagmatte, vet inte vad hon hette.

Inne tog matte upp mig på trimbordet och plågade mig, suck!

Hela jag fick en genomgång med borsten och kammen och tofsen blev omsatt. Jag försökte protestera men det var inte lönt sa matte och fortsatte, värst var en tova på insidan av frambenet, jätteläskigt när hon tog bort den med saxen!

Nu är jag trött och tänker sova lite.

Matte ville ta ett kort efteråt men jag vände baken mot henne men så kallade hon så gulligt att jag vände mig om ändå, attan också!

 



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards