Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Måndag!

Av Aamor & Tina - 21 maj 2012 18:20

Oj vad det kändes att det var måndag när klockan ringde, hihi! Matte var ovanlgt pigg men jag sov ända tills vi skulle gå iväg.

Vi har haft ett strålande väder idag så vi har suttit ute med matteföräldrarna sen klockan 10.

Mattefar gjorde större hage till oss så den var vi tvugna att undersöka väldigt noga, efter vår inspektion godkännde vi den med råge, hihi!

Jag är lite påverkad än efter fästingbettet, eller som matte säger att jag reagerar bara när jag kommer på det, vad vet hon!

Det är lite svullet precis runt om och matte fick titta lite längre idag, ca 5 sekunder.


Matte jobbade inte länge idag så det innebär att hon ska göra det en annan istället, tyvärr.

Vi gick nästan genast när matte kom och sen satt vi ute på "vår sten" men inga katter kom, ska kolla nästa gång vi går ut.

Matte sa till mig att äta så jag gick in i TV rummet men nu kom hon efter med maten så jag stack ut i hallen!

Åt inget igår och bara lite i fredags, godis smakar än gott men mat, blä!

Tyvärr har det börjat blåsa nu ikväll, lite mer än vad som är skönt!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

21 maj 2012 18:59

Bussigt av dig att låta matte titta liiite på ditt ben.
Härligt att mattefar har fixat mer bus-plats åt er ute, akta så ni inte springer benen av er *fniss*
Hoppas att "dina" katter är ute och är gosiga nästa gång ni går ut.

=^.^=

Soliga Kram å nosbuffar

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

21 maj 2012 19:07

Ingen risk att jag springer benen av mig för jag kutar inte runt så många gånger och speciellt länge, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 maj 2012 19:02

Här har vi haft +27 grader idag och lite åska nu på eftermiddagen och 10 droppar regn :)
Min matte har jobbat långdag idag , så hon är lite trött.
Men nu har hon visst piggnat till lite av kaffet så vi ska gå ut p promenad säger hon :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 maj 2012 19:06

Typiskt att matte jobbat men skönt att ni kommer ut en sväng.
Vi har också haft nått liknande i temp men inga droppar och inger tordön än i alla fall!

 
Rebellen

Rebellen

21 maj 2012 19:13

Åhh va snäll du är som låter henne kika på benet i några sekunder ;)
Hoppas bara inte fästingen gav dig borrelia bacilusker *håller tassarna hårt*
Här har det varit riktigt hett idag men det har vi inte ogillat alls ;)
Nosgos och Kärlek

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

21 maj 2012 19:18

Det hoppas matte också.
Jag håller mig gärna i skuggan och lägger mig där det fläktar lite. Gick in och la mig under matteföräldrarnas sängar ett tag för de har ett svalt hus!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

21 maj 2012 19:20

SÅ KLART att det gör ondare om någon tittar på det! Eller när man kommer ihåg att man blivit dödligt sårad i foten!!! (*säger Maurice som blev traumatiserad när han bodde på sjukhus och de satte kanyler i tassen. I flera år efteråt visade han fram tassen för lillie, när han tyckte synd om sig själv.)
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

21 maj 2012 19:24

Åh stackars Maurice och jag förstår precis hur han kände det.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

21 maj 2012 21:15

Tassar in här för att jama att vi kanske inte kan tassa till våra katt och hundvänner på några dagar, för matte ska åka bort några dagar bara. Kanske att vi kan sända spinnhealing?
tassas igen f.o.m Torsdag kväll jamar vi.

Tass tass kompis


http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

21 maj 2012 21:30

Åh, tack för spinnhealingen!
Hoppas matte får en bra åka bort tid och att ni inte saknar henne för mycket!

 
Laika

Laika

21 maj 2012 22:04

Så trevligt med större område att vara i, och perfekt att det blev godkänt också. Huh, klart att det är jobbigt med fästingbett. Hoppas att det jobbiga går över snart. Matte kanske kan bota det med lite godis. Tror jag kan vara en bra idé.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 maj 2012 22:10

Jag försöker också få henne till att ge mig mer men hon är så tjatig att jag ska äta min mat först!
Stort område att leka på är bra. Egentligen hade vi kunnat vara i hela trädgården men där är två grindar på framsidan och skulle nån öppna dessa så ser inte matteföräldrarna det när de är på baksidan.

 
Frasse

Frasse

22 maj 2012 15:51

Fyjam, så otäckt med fästingbettet, hoppas det svullna går bort fort! Snällt att mattefar utökar ert patrulleringsområde, men självklart måste alla nyheter inspekteras noga innan de används :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

22 maj 2012 19:56

Ja allt nytt måste kollas, det bästa är att där är buskar i vårt område nu så jag kan gå bakom dessa när jag behäver uträtta nått, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards