Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Glad!

Av Aamor & Tina - 6 juni 2012 19:43

Så otroligt skönt det är med en ledig dag så här mitt i veckan!

Fast matte sa till mig i går kväll att vi var lediga idag så väckte jag henne för säkerhets skull 7.30 för att höra att hon inte hade försovit sig, hihi. Hon sa "tack Aamor men hade vi vaknat 7.30 hade jag redan varit försenad för då börjar jag jobba" och sen sa hon "vi är lediga idag så somna om" så då gjorde jag det och sen vaknade vi inte förren 8.45

När vi var ute träffade jag på Dixie, min Schäfer kompis fast jag gillade inte när hon skrämde bort mina katt kompisar, hon skällde på dom. Hon vill inte dom nått illa för hon vill leka med dom men de blir lite rädda när hon skäller. Annars är hon hur snäll som helst och så "pratar" hon jättemycket, låter så gulligt.

När hon och hennes husse sen gick kom Chandi och Basti fram och lekte, de var så busiga och brottades och jagade varandra, lag låg bara still och njöt!


Vi gick bort en sväng till syrran vid 12-tiden för vi tänkte sitta ute och njuta i solen och så kunde Affi och jag leka ute lite.

Varmt och skönt ett tag men det blev kyligare senare.

Jag och Affi lekte en del men så började hon hosta och då ville jag upp i mattes knä så där satt jag länge. Gillar inte när Affi hostar och då ska vi inte tala om hur jag ogillar när jag själv hostar, låter hemskt.


Hemma igen tog jag en lång tupplur och matte satt och frossa på räkor, gottegris, hihi! Jag ville inte ha några så då passade det bra att sova.

Vi har precis varit ute och gått en halvlång runda och det är rätt så kyligt.

Matte blev glad när vi kom in för när hon erbjöd mig mat så åt jag! Inte från skålen men när hon la ut bitarna på golvet så tog jag dom, det är kul när matte blir så glad, hihi!

Nu ska vi göra ingenting resten av kvällen för i morgon är det jobb igen!

Gammal bild! 


 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

6 juni 2012 22:56

Här har vi mest fått vara inne idag, för matte och husse har varit borta på en mc tur, så vi kunde inte tassa med :(
fint väder har det varit här. Tråkigt att inte fått varit ute underd agen då. Fårväl vara ute i morgon istället, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

7 juni 2012 06:32

Ni kunde väl åkt i nån väska eller sidovagn, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

7 juni 2012 07:41

Bra att du håller reda på matte!
Dixie måste lära sig att om hon vill leka med "dina" katter får hon inte skälla på dem så dom blir rädda ;-)
Vi hade lite regn igår eftemiddag och Åskar hälsade på några minuter. Skönt att vi inte är rädda när han väsnas.

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

7 juni 2012 18:02

Precis så tänkte jag också. Skönt att inte vara åskrädd!

 
Laika

Laika

7 juni 2012 10:54

Ser ut som att du har en för liten bädd, hihi. Så låg jag alltid fram till det att jag fick en ny bädd, fast det var för länge sen nu :) Men den bädden är stor nog att passa åt en schäfer också, hihi.

Ibland är det helt enkelt godare att äta direkt från golvet, dessutom måste vi ju se till att aktivera våra mattar också ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 juni 2012 18:01

Nä sängen är perfekt att rulla ihopa sig i men jag lägger mig så när jag blir varm!
Klart man ska se till så de inte soffar till sig för mycket, hihi!

 
Frasse

Frasse

7 juni 2012 13:51

Mjauvisst är det underbart med en extra ledig mattemysdag :-) Skönt att solen tittade fram lite också så du kunde tassa ut och träffa dina kompisar.
Till skillnad från dig hade jag gärna varit med och delat på den där räkmiddagen... *slickar sig om munnen* Men du fick ju andra godbitar sedan så det gick ingen nöd på dig :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 juni 2012 18:00

Nä nån nöd går det inte på mig även om jag klagar ibland, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards