Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Plågad!

Av Aamor & Tina - 23 juli 2012 18:22

Jag lurade matte 2 gånger i gårkväll eller nästan natt! Först vid 23.30, jag var så nödig och bråttom var det, hihi men jag ville bara kolla om mina vänner var ute så jag fick snällt pinka en gång när matte blev lite irriterad!

Sen ville jag ut igen 01 men då hade jag laddat med lite "luft" strax innan men även denna gången skulle jag bara kolla katterna, hihi! Tyvärr var de inte ute, inte vad jag såg i alla fall för jag fick inte lov att gå bort där de brukar vara.


Matte har sagt nu några dagar att jag behöver bada så när hon bytade handduk på mitt trimbord och började blanda med mina flaskor sa jag "ses senare" och tog till flykten under mattes säng, hihi!

Hon meckade lite runt men sen gick hon och la sig i soffan med en bok och då kom jag fram så då var det kört!

Jag har verkligen blivit plågad för först fick hon för sig att ta klippmaskinen och klippa mig och hon är ingen frisör så hur skulle jag se ut när jag var klar!

Som tur var blev det bara magen som fick sig en trimning, puh!

Sen hamnade jag i mitt badkar och där satt jag förevigt kändes det som, hon sköljde och sköljde för det blev 3 saker jag blev inkletad i - schampoo, balsam och till sist nån inpackning, hon är hopplös!

 

Visst är det synd om mig?

Efteråt är det rätt så mysigt för då får jag sitta invirad i badlakan i mattes famn och jag stannade där i 40 minuter idag!

 

Jag somnade efter ett tag, varmt och gott där.

Efteråt måste det gnuggas och gnidas mot så mycket som möjligt, hihi! Försökte ta till flykten igen eftersom jag visste att trimbordet var nästa steg men matte hade stängt dörren till sovrummet!

 

Äntligen klar och jag får säga att jag blev rätt snygg, hihi!

Satt och väntade på min belöning!

 

Ge hit den matte, jag har förtjänat den, hihi!


När allt var klart gick vi ut och jag fick snackat med både Ollie och Simba och sen satt jag och tittade på när katterna lekte!

Vädret är härligt idag, soligt och varmt men det blåser rätt så mycket så det känns inte så varmt men det regnar i alla fall inte och det är alltid nått!


Nu har matte och jag delat på en köttbit, hon blandade ner mina bitar i mitt torrfoder men jag sorterade, hihi! 

Blev nog inte så farligt plågad trots allt men det känns så när man är mitt i det, hiih!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

23 juli 2012 19:49

Du blev jättefin! Lite ymklig ser du nog ut, men hade det säkert mysigt i famnen på matte efteråt :)

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 juli 2012 20:31

Ja det var jättemysigt!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

23 juli 2012 20:44

MEN stackas dig Aamor, men du blev ju jättefin efteråt. Du ser ju jamars fin ut på bilderna. Tur att du fick ngt att äta sedan,. mjau

Tass tas

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

23 juli 2012 20:46

Slutresultatet får en att må bra men innan....!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

23 juli 2012 22:13

*fniss*
Du ser då allt riktigt ynklig ut där i badkaret Aamor.
Slipper du undan hårfönen ??
Det gör INTE jag !!
Du blev sötare än socker när du blev klar säger min matte <3
Jag , jag tycker mest du ser ut som innan ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

23 juli 2012 22:20

Jag slapp faktiskt fönen idag för jag var bara lite futig efter att jag varit inlindad i badlakanen så länge och sen torkade jag när matte höll på med mig.
Blåste varmt ute så vi gick ut när jag torkat lite till. Annars får jag alltid den hemska saken fast jag inte gillar den!

 
Laika

Laika

23 juli 2012 22:37

Men så underbart söt du är när du badar :) Och hur fin blev du inte när du blev klar då? Då kan det där badet varit värt det va? Fast du skulle ju säkert vara hur söt som helst även om du var totalt obadad och okammad med, det tror jag det :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 juli 2012 22:40

Tack lilla gumman men jag är inte så snygg när jag är okammad och smutsig, matte säger att jag blir så bred över ryggen och så får jag så lätt tovor men själv bryr jag mig inte, hihi! Vill inte ha för mycket hår framför ögonen bara.
Fast det var skönt efteråt.

 
Felix

Felix

24 juli 2012 18:57

Tydligen flera som badat, hihi. Jag tycker nog lite synd om dig för du blev svamponerad å det grövsta, inte kuligt alls, då hade jag mycket roligare, hihi.

Jaha, det är inte bara jag som har sorteringsaggregat i truten, hihi. För så gör jag oxå när jag får nåt gottigt iblandat i mina kulisar, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

24 juli 2012 19:24

Visst var det synd om mig men det känns så skönt efteråt men det vill jag knappt erkänna, hihi!
Kul att det finns fler sorterare blad oss, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards