Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Trött!

Av Aamor & Tina - 29 juli 2012 17:40

Vi fick ett tips om en jättesöt ring, det är en Shih Tzu och matte vill ha men så får hon intala sig att det var fel ögonfärg och lite annat smått så hon inte skulle köpa den, hihi! Vilket som så kolla in den för den är ljuvlig!

Tack Julia för tipset!


Igår var jag bara så trött! Jag fick sova nästan hela dagen och matte orkade nog inte med mycket mer, hihi!

Dels var det så varmt och kvavt så man knappt kunde andas men inte blev det nån åska som de där vädernissarna hotat med. Blev lite skönare på kvällen.

Dels så var jag trött efter heldagen hon min släkt,, hihi!


I dag frågade matte mig om jag ville följa med och plåga syrran, hihi och det är väl en självklar sak jag vill se, hihi!

Hon fick ett bad av min matte och hon suckade och önskade nog att vi hade stannat hemma idag, hihi.

Hon var i behov av det för det var rätt länge sen nu men matte ville vänta tills hennes löpning var över.

Hon blev så fin efteråt men frillan fixade hon själv till sen, hon sätter pannan i mattan och sen gnider hon pannan där så tofsen går upp lite och mustaschen stå åt alla håll, hihi!

Jag höll mig undan men jag fick gå fram och kolla en gång för matte skällde lite på Affi, var en tova som hon ville behålla men matte ville tvunget ha den, kollade alltså så Affi inte var dum mot matte!


Det har regnat nästan hela dagen men vi har klarat oss från att bli blöta när vi varit ute.

Regnar det inte sen så ska jag och matte kolla efter katterna senare, var inga ute igår och jag får lite abstinens om jag inte ser några varje dag. Har i och för sig kelat med Ollie idag så jag klarar mig men ju fler ju roligare!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

29 juli 2012 18:42

Det var så lite. Jag tänkte på matte så fort jag såg ringen. Det finns nog nån/några som jag är sugen på, men priserna gör att jag avstår ;-)
Hoppas att ni träffar fler katter när ni går ut nästa gång!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 juli 2012 18:50

Visst är det dyrt. Matte vill ha Shih Tzu siluetten från Indra hundsmycken i guld, hon har den i silver men så har hon en guldkedja men den kostar nästan 2500:- så hon avstår än men kanske kanske en dag, hihi!
Hoppas också få se fler katter för de är det absolut bästa!

 
Laika

Laika

30 juli 2012 19:12

Matte blev också jätteförtjust i den ringen, hur söt var inte den? Fast den är ju inte sötare än vad vi är ialla fall... anser jag.
Det där med att gnida sig i mattan efter kamning och ev håruppsättning är jag också jättebra på, speciellt när matte vill att jag ska vara lite lagom fin, inte se helt nyvaken ut, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

30 juli 2012 20:15

Det är ju inte så populärt det där med att gnida i mattan men det är kul, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards