Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Ville inte!

Av Aamor & Tina - 16 augusti 2012 18:21

Vi vaknade, ja vi och vi, matte vaknade vid 8 men hon låg kvar en stund men sen fick hon gå upp för vi skulle till syrran. Matte hade lovat att köra mattefar till sin årliga läkarkoll eller nått sånt!

Nu var det så att jag ville inte alls gå dit utan satte mig ner flera gånger, försökte följa med en annan hund jag snackade med men matte ville inte lyda mig!

Jag ville inte vara hemma själv heller så........


När matte och mattefar kom tillbaka så tog de en fika ute på trädäcket för det har varit en varm och solig dag.

Matte la sig sen i solen en liten stund och då passade syrran på att gå och kela med henne, hon står ut längre i solen än vad jag gör, jag fick sitta i skuggan och titta på. Det var inte lite hon kelade heller, suck.

Som tur var står inte matte heller ut så länge i solen så hon kom in i skuggan och då oassade jag på att gnugga in min egen doft på matte igen, hihi!

Sen gick vi hem.


Peggy kom nästan direkt och som hon kelade med mig, jag blev nästan rädd, hihi. Hon gick runt mig och trycke och strök sig runt hla mig, jättemysigt men sen stack hon bara så vi gick in.

Matte la sig i soffan för att läsa lite, jojo hon läste nog några sidor för sen lät andningen lite annat, hihi hon somnade där men jag passade också på att ta en liten tupplur.

Matte har nu ätit men jag ville inte ha nått av det så jag sov lite till efter jag kollat in maten.

Vi ska nog snart gå ut en runda för det är nog inte lika varmt längre och då hoppas jag att jag ser fler gosiga katter!

 

Gammal bild på en kelig Peggy!


 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

16 augusti 2012 20:33

Mjau så fin bild på dig och Peggy.
Mjausan, idag har det verkligen varit vackert väder, så den däringa gula bollen där uppe har ju visat sig, jamars skönt.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

16 augusti 2012 22:42

Den har verkligen visat sig!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

17 augusti 2012 14:21

Tydligen gick min kommentar, som jag skrev igår kväll upp i rök eller försvann ut i cyberspace!
Klart att du inte vill vara hemma ensam! Det är lika bra att följa med matte.
Bra att du fick kela med matte så hon fick rätt vittring efter syrrans bus och gos. Hon vet ju att det är DIN matte hon gosar med! VAD säger Affi när du gosar med mattefar???
Gulligt av Peggy att nästan gosa ihjäl dig *fniss*

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 augusti 2012 16:42

När jag gpsar med mattefar så kommer hon och biter mig i örat, hihi.
Gäller att matte luktar rätt.
Peggy var nästan helt vild i sitt kelande.

Nån annan som snodde kommentaren kanske, hihi!

 
Laika

Laika

17 augusti 2012 22:21

Oj så spännande med en så närgången katt :) Förstår att matte somnade när hon läste, jag somnar bara jag tittar på min matte när hon läser, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 augusti 2012 22:33

Hon är så iblsnd och ibland vill hon inte ens titta på mig.
Brukar också somna när matte läser fast när jag var liten påstod matte att jag var störig och hon läste inte en enda bok på över ett år, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards