Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Mums!

Av Aamor & Tina - 17 augusti 2012 17:27

Efter att jag varit ute på min morgonrunda så började matte städa på mitt trimbord och byta handduk och sen kommer hon bärande med mitt badkar!

Hjälp! Som en blixt var jag under mattes säng och tänkte inte komma fram för allt i livet!

Matte drog några varv med dammsugaren men det störde ju inte mig för jag var inte "anträffbar", hihi!

Fast när hon var klar satte hon sig i soffan med en bok så då ansåg jag att krisen dragit förbi men för säkerhet skull la jag mig på ett ställe som gör det svårt att lyfta mig från! Gäller att vara smart!

Matte fick för sig att posten kom så hon gick ut i trappan för att hämta den men hon kom ju aldrig in igen så då var jag tvungen att kolla men så fort jag såg henne dök jag in i sovrummet igen.

Då lurar matte mig igen för hon ställer sig i fönstret i TV-rummet och säger "oj, du skulle se vad jag ser här Aamor!", jag kommer som ett skott och sak upp men när jag tittar ut ser jag bara en del fåglar och då kommer jag på - attan också och drar en djup suck!

Badet nästa!

 

Matte hittade nått klet vid mitt framben som hon trodde var mördarsnigelklet och det gick inte bort så hon fick klippa bort det, skönt det kom bort!

Sen satt jag i mattes famn i över 1 timme, jag somnade sa matte och hon sett och läste samtidigt!

Trimbordet sen för att bli klar och efteråt lovade matte att vi skulle gå ut och kolla katterna.

 

Är jag klar nu matte så vi kan gå ut?

Vi satte oss i skuggan under ett träd och jag låg och tittade på en sovande Simba, tittade så mycket på honom att jag missade helt när matte kelade med Gammel-Misan och Ollie!


Nu har jag ätit. Matte la upp mitt torrfoder och sa var så god men jag ville inte ha det för det hon gjorde verkade mycket intressantare, hihi.

Hon gjorde ris och torsk och så sa hon att jag nmog inte skulle gilla det men tji fick hon.

Fick först smaka en liten bit kokt torsk och mums! Sen blandade hon mer torsk med lite torrfoder och då åt jag nästan allt, lämnade nog mer torrfoder kvar än av torsken, hihi!

Tur matte tänkte längre än att bara göra till sig själv, hon kokte 2 bitar så hon anade kanske att jag ville ha eller så hade hon fått äta den en annan gång!


Matte sa att det är vår sista semesterdag idag! NEJ, säger jag - vill ha mer!!!!!!!!!!!

Vi är ju lediga lördag och söndag också men jag vill ändå ha mer semester!!!!!


 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

17 augusti 2012 19:23

Tänk att matte lyckas lura en så klyftig vovve som du...
Du är rena sockerchocken på bilden!!!
Du ÄR nog liiite katt ändå, för vovvar brukar inte tycka om fisk ;-)
Trist att semestern är slut för denna gången och vardagen börjar, men det går säkert bra. Matte MÅSTE ju jobba för att få pengar.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 augusti 2012 19:30

Lite katt är jag nog eller så har jag varit katt i mitt förra liv. Matte säger att jag har många grejer för mig som hennes fd katt hade men det kan även bero på att vi bägge bor hos matte, hihi!
Pengar behövs allt för det är mycket jag behöver och vill ha, hihi men är ändå trist att matte ska jobba!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 augusti 2012 19:38

Attans att din matte lyckades lura fram dig så att du fick bada :(
Tur att du fick komma ut till dina trevliga missekompisar efteråt :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 augusti 2012 19:40

Det är bra mutor!

 
Laika

Laika

17 augusti 2012 22:26

Näe men stackare som föll i fällan. Men svårt det där, man vill ju inte missa något OM det skulle vara något där när matte ropar :) En risk man får ta, hihi. Och du... du är ju helt genomsöt när du duschar.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 augusti 2012 22:31

Visst man vill se och höra allt så visst får man ta risken, hihi!
Känner mig ju jättesöt - nä!

 
Frasse

Frasse

18 augusti 2012 15:24

Fy katten för att bada! Och nu säger matte att du är så otroligt söt när din päls är våt och så sneglar hon på mig... tänk om hon får för sig att hon vill se hur JAG ser ut när jag är våt? *ryser*
Därför jamar jag som så, att jag tycker du är allra finast när pälsen är torr. Hoppas du förstår varför jag helt enkelt MÅSTE säga så... :D
Antassande lurendrejeriet kan jag bara beklaga men alla har vi tassat i fällan, själv gör jag det varje gång matte lockar med mat :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

18 augusti 2012 15:47

Vi får helt enkelt se till att de inte kan lura oss fler gånger, vi får tänka snabbt innan vi går i fällan, hihi!
Jag förstår dig, jag är hellre torr än blöt även om det är skönt efteråt men då är jag ju torr, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards