Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Aamor & Tina - 19 augusti 2012 16:51

I gårkväll satt vi ute en lång stund på gräsmattan utanför. Först kom två små tvåbenta vänner till mig och sen kom två stora tvåbenta som jag och matte känner. Vi satt nog ute i 1,5 timme.

Fast först kelade jag mer en fyrbent vän, Peggy sprang nere vid garagen och när hon såg att vi kom ville hon kela så matte och jag slog oss ner där och gosade mycket med henne. Personer som kom i sina bilar tittade konstigt sa matte men de vet väl vid det här laget att vi är lite knbasiga, hihi! Om de inte är nyinflyttade men de lär sig snart det!


Sen fick matte några konstiga idéer, först skulle jag friseras om för tofsen kasar lite när jag är nybadad och sen kan det hända att den fått lite hjälp att hamna på sne, kanske!

Det var helt okej att tofsas om för vi kelade mycket också men.......

Matte sa att många Shih Tzus har även mustaschen i tofs - nu får hon väl ge sig!

Har också sett det men jag vill inte ha det så! Okej den hamnar inte framför näsan eller i  munnen men ändå!

 

Det kändes, som vi säger här nere, "rälit"! Som tur var satte matte bara gummibandet löst om så det lossnade när jag skakade på mig!

Hoppas hon nu lägger den idén åt sidan!


Idag har det varit hett, så hett att man knappt orkade vara ens i skuggan!

Tog en tur till syrran för de ville bjuda på grillad mat men det var en pers att gå dit!

Matte doppade mina fötter och mage i badbaljan och då kändes det lite bättre men så ville jag upp i mattes knä och gosa lite - trodde hon men det var för att hon skulle bli blöt på sina kläder, hihi!

Fast lite gosigt var det ändå för jag somnade där.


Satt ute ett tag när vi kom hem igen men även där var det för varmt så vi gick in och matte startade fläkten på högsta speed så nu svalkar den skönt!

Kan nog gå ut lite senare när det svalnat av lite!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards