Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Det var så!

Av Aamor & Tina - 20 augusti 2012 17:23

Matte var hopplös i natt, hon vände och vred sig i sängen och kunde inte somna men lampan var i alla fall släckt så jag somnade men jag vaknade varje gång hon vände sig!


I morse drog klockradion igång, matte gick upp och strax efter kom jag också men jag ville kolla några saker om det var som jag misstänkte!

När det är jobbedagar så gör matte följande: går upp, startar datorn och radion, sen blir det resten av vanliga morgonrutiner, det är som vanligt men förutom radion för den startar hon aldrig när vi är lediga!

Jag kollade datorn - igång och gick sen in i TV-rummet och tittade upp mot stereon (radion är där, hihi) - igång!

Åh nä, det var så - det är dags att börja jobba - semestern är slut!!!!!

Matte skrattade lite åt mig när hon såg att jag kollade in även stereon!


Gick ganska frivilligt till syrran och jag satt bara och tittade när matte gav sig iväg så jag var duktig och gnällde inte nått alls!

Matte ringde och kollade vid middagstid, hihi!

Vi har mest varit ute i skuggan för det har varit hett idag.

Mattefar doppade mage och tassar på oss i baljan så vi skulle få lite svalka.

Legat en del på bordet för där har det ändå fläktat lite, nått bus har vi inte orkat med, hihi!

 

Gammal bild på mig och syrran!


Nu är vi hemma, varit ett tag och matte håller på att laga lite mat. Jag kanske vill smaka men det får vi se sen, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

20 augusti 2012 18:33

Tänk att du visste att semestern var slut, bara av att kolla vad matte gjorde på morgonen! Smart av dig!
Skönt att ni fick svalka av mage och tassar i värmen.

=^.^=

Kram och Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 augusti 2012 18:41

Ja, jag kollar in henns göromål noga men det är mest radion som gör att jag förstår, hihi!

 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

20 augusti 2012 18:47

Såklart du håller koll på din matte, tänk vad förvirrad hon hade varit om inte du fanns och kunde påminna henne om saker och ting *skakar på huvudet*. Precis som med vår mamma juh! *fniss*

Nosbuffar och Gos <3

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

20 augusti 2012 18:51

Behöver inte hålla koll på henne men sakerna hon gör avslöjar vad som ska hända jobb eller ledigt!
Fast ibland behöver man ha koll på henne, hihi!

 
Laika

Laika

20 augusti 2012 19:33

Ja, det där med vanor är vi nog allt duktiga på. Min matte har också en massa vanor för sig som avslöjar vad som ska hända :)
Hoppas hon lagar nåt smarrigt som du är sugen på :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 augusti 2012 19:36

Hon lagade nått jag brukar kunna smaka men jag sov hela tiden hon åt!
Jag försöker nu bli mätt med godis men hon påstår att jag ska äta mitt torrfoder ;)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 augusti 2012 21:47

Här har det oxå varit på tok för varmt för att orka göra något idag , som mest hade vi +29 grader.
Men nu börjar det ju svalka av lite så man orkar BUSA :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

20 augusti 2012 21:50

Knappt man orkat röra sig alls men nu i kväll gick jag och matte en rätt lång runda och det var skönt!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

20 augusti 2012 23:25

MEN Aamor, har du haft varmt under Måndagen, det har inte vi haft, här har det varit grått väder. Du får tassa hit den däringa gula bollen där uppe, så vi oxå får lite sol igen, *fniss*

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

21 augusti 2012 06:31

Det var så otroligt varmt, matte sa att man svettades bara man tänkte röra sig, hihi!

 
Frasse

Frasse

21 augusti 2012 16:18

Så smart att du kan lista ut att det är jobbdags med hjälp av radion! *imponerad*
Alltid sorgligt när semestern är slut, och matte säger att det är så typiskt att det blir jamarvarmt när hon sitter instängd på kontoret hela dagarna igen.
Hoppas matte inte får några idéer av ert tass- och magdoppande. Jag är hellre varm än våt - tror jag i alla fall... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

21 augusti 2012 16:46

Visst är jag rätt så duktig, hihi!
Semestern kunde alltid varit lite längre men så är det nog alltid men värmen som kom, den kräver nästan ledigt säger matte!
Inga idéer från matte, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards