Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Aamor & Tina - 3 september 2012 19:05

Jag väckte matte någon gång i natt eller tidig morgon för jag hörde inte henne och jag såg henne inte så jag blev allt lite srajsen att hon gett sig iväg.

Jag kallade lite försiktigt på henne men då hör jag henne säga "jag är här Aamor" och så sträckte hon ner sin hand till mig och då gick jag och la mig igen - vilken tur!


Syrran och jag har mest vilat oss hela dagen men efter förmiddagsvilan fick vi buslust.

Vi satte oss framför dörren in till TV rummet som var stängd och bad snällt att de skulle öppna den till oss, först låtsades de inte höra så vi sa det lite högre och då frågade mattemor vad vi ville och då sa vi samtidigt "öppna dörren", hihi blev nog rätt så högt!

Dörren öppnades och vi fick väl racefnatt där inne, först några rundor runt soffan och matbordet och sen hoppade någon av oss upp i soffan och såg till så att alla kuddarna hamnade på golvet, hihi! Sen var det dags med mattefars fåtölj och även kudden där hamnade på golvet, hihi!

Denne någon, ja vi kan väl säga som så att syrran hoppar inte upp i soffan så......., hihi!


Varit ute nästan hela dagen för vädret har varit varmt och skönt, ingen sommarvärme men skönt ändå.

Vi låg uppe på altanbordet och rätt som det var tyckte jag att en kudde hade varit skönt att vila huvudet på så jag reste mig och la mig närmre syrran och la huvudet på hennes mage, hon tittade först på mig men sen la hon sig ner igen. Det var skönt och mjukt där och hon var snäll som låg kvar.


Matte var jättesen kändes det som. Hon hade shoppat lite i stan och för att slippa laga mat så handlade hon även en kycklingsallad till sig som hon åt hos matteföräldrarna.

Efter ett tag upptäckte jag att det luktade rätt så gott och bad att få smaka lite så jag fick några kycklingbitar och när de var slut fick jag en bit av frallebullen som hon fått till - mumsigt!

Vi gick hem när matte ätit och sen kollade vi katterna, Simba kom ut men jag blev nog lite ivrig för matte sa att om jag inte uppförde mig skulle vi gå in och det gjorde vi också, suck!

 

Jag och Simba i juli!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards