Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Matte säng!

Av Aamor & Tina - 19 september 2012 18:14

Igår kväll var min mage lite eller ganska mycket ur balans för matte fick springa ut med mig massor av gånger och när vi kom in igen blev det duschen varje gång - jag är Aamor, hunden med den renaste baken, hihi!

Vi var ute strax innan 22 sista gången och när matte la sig ville jag upp i hennes säng så hon lyfte upp mig.

Finns inget härligare än mattes säng att gosa i när jag är lite blöt, hihi. Fast nu ville jag nog mest vara nära henne, bäddade ner mig vid hennes fötter och sen låg jag där till 00.06, då ville jag ner så matte vaknade och lyfte ner mig.

Kan hoppa upp och ner själv när jag vill men jag kände inte för det just då.


Idag var mattefar och Affi uppe så tyvärr blev det inget sänggosande där idag.

Matteföräldrana påstod att jag varit pipig och gnällig hela dagen, matte tror att det var för att jag var hungrig, åt inget igår och jag ville inte ha nån mat hos syrran men jag slutade när jag fick lite torkad kycklingfilé, det är ju mat också.

Jag åt mitt torrfoder när jag kom hem med några få bitar, väldigt små om jag får säga mitt, bacon men det var gottigt.

Matte lagade mat och jag höll ett vakande öga på henne ifall hon tappade nått men tyvärr, jo en svamp bit men den kunde hon behålla själv.

 

Nu ligger jag och sover men först var jag tvungen att berätta för matte vad hon skulle skriva till mig!



 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 september 2012 18:46

Hoppas att det är bra med magen nu, jobbigt att behöva springa sådär men gosigt med mattes säng! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

19 september 2012 18:49

Jodå magen är okej nu. Skiten, hihi skulle ut bara och det i dubbel bemärkelse!
Mysigt hos matte men jag blir så varm om jag ligger där för länge!

 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

19 september 2012 18:59

Nämen tappar hon bara oätliga saker din matte? *trösta Aaamor*
Vår mamma tappar massa gottigt hon.. Du får komma hit och spana ;)

Nosbuffar och Gos <3

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

19 september 2012 19:00

Det är lite dålig stil på henne men hon "tappade" baconet i alla fall i min skål.

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

19 september 2012 19:41

Bäst att vakta matte vid spisen, nästa gång hon kanske tappar nåt bättre och godare än svamp *fniss*
Hoppas att ni inte behöver springa ut lika mycket ikväll!

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 september 2012 19:54

Ja det är bäst man vet ju aldrig, hihi!
Nä vi ska natta oss tidigt ikväll, kanske!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

19 september 2012 20:18

Fy jam för att vara dålig i magen och till råga på allt åka på dusch av rumpan :(
Hoppas du är bättre i magen nu och att du fått lite mer Bäjkån att smaska på :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

19 september 2012 20:39

Nä bara lite bacon så jag skulle äta mitt torrfoder. Magen är bra igen som tur är!

 
Laika

Laika

19 september 2012 23:24

Stökig mage är aldrig vidare trevligt. Och det där med att hoppa upp och ner i sängen, vem vill göra det så där mitt i natten när man är alldeles sömnig och yrvaken. Tycker din matte är en guldklimp som lyfter upp och ner dig, en personlig hiss... vilken lyx :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 september 2012 06:31

Det finns ärligt talat inte mycket som min matte skulle neka mig om det är möjligt, hihi!

 
Ingen bild

Melody

20 september 2012 16:48

Så skönt att höra att din matte låter dig smaka en och annan godbit! Bra argument när min matte säger att torrfoder är det bästa för mig! Hoppas verkligen att min matte inte läst det här med att du fick ont i magen! Idag fick jag lite ostmacka när jag var i Trelleborg, klart man inte kan nöja sig med torrfoder ...
Puss från Melody

Aamor & Tina

20 september 2012 17:43

Jo jag brukar få smaka lite av varje som går att äta för hundar men tyvärr är min mage känslig och reagerar "löst", hihi men jag brukar inte ha ont. Min syrra har en riktig plåtmage, hon kan äta allt utan att det märks på henne!
Torrisar är bra men hur gott är det egentligen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards