Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Puss!

Av Aamor & Tina - 25 september 2012 20:28

En lugn dag hos syrran, mattemor har hållit sig hemma så jag är supernöjd, hihi!

Lugnast är vi om vi får lov att ligga uppe på på bordet och gärna över tidningarna som matteföräldrarna tänkt läsa men vi tänker bara på att spara deras ögon så de inte överanstränger sig, hihi!

Mycket bättre att de tittar och kelar men oss.


Matte hämtade mig direkt efter jobbet och vi körde hem genast för vi skulle bort sa matte, vi skulle hälsa på Ulrika (mattes kusin), Daniel och deras son Adam som de adopterat och vi har bara sett honom på bild men nu skulle vi träffa honom på riktigt.

Jag hade väldigt bråttom och när Adam fick syn på mig klappade han i händerna.

Nosade lite på honom men var lite vaksam för vi har ju inte setts innan men när vi kom i samma nivå gav jag honom puss efter puss och samtidigt kollade jag så han var ren i öronen, hihi!

Det värsta var nog när han satte sig i mattes knä för då kom jag dit och satte mig brevid och när Adam sen gick stegade jag upp i mattes knä, hihi.

Avundsjuk? Nä inte alls utan jag ville bara visa vem som hon tillhör, hihi!

 

Här kollar jag brandbilen medan Adam räddar nått från huset.

 

Han har väldigt mycket spring i sina ben så det var mycket att titta på, gissa hur trött jag är nu!

Det var väldigt kul att träffa Adam och nu kommer vi att träffas flera gånger!

 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

26 september 2012 00:22

Mjau så fina bilder.
Klart att jag Tarzan passade på att tassa ut, när jag såg att dörren var öppen, trodde inte att matte såg det, *Fniss* MEN Glad att matte märkte att jag inte var inne, så öppnade hon dörren, och där stog jag och ville in, mjau
Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

26 september 2012 06:30

Det gäller att hålla koll så man inte blir utelåst.

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

26 september 2012 08:34

Vilka äventyr på en vanlig tisdag!
Tänk att du fick träffa lille Adam, så söt han är.
Snällt av dig att pussa honom och kolla att han VAR ren i öronen *fniss*
Bra att du visade Adam att matte var DIN! Fast du gärna lånar ut henne vid behov...
Minisar i hans storlek har mycket spring i benen, inte undra på att du blev trött ;-)

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 september 2012 15:52

Ibland blir en helt vanlig dag något speciellt!
Bara så att alla vet att matte är MIN så kan de gärna få låna henne lite i alla fall!
Ja jösses vad han hade spring i benen men sen slocknade han lika snabbt, hihi!

 
Laika

Laika

26 september 2012 12:25

Ja, men det där med barn kan ju göra en hur trött som helst. Ser att du kollar in brandbilen, några svunna drömmar där om att bli brandstationshund? ;) i vilket fall så hade du gjort det galant tror jag. Fast skönast är det nog att få sova hemma hos matte, visst? :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 september 2012 15:49

Brandstationshund hade nog varit kul men matte hade fått vara med, hihi!
Man blir helt utmattad av all deras energi!

 
Felix

Felix

26 september 2012 17:46

Änteligen fick jag gå ut och se vad du har för dig, matten är snubig och hon har haft en jädrans huvupine, har fortfarande men inte så mycke som igår, så nu skulle jag få gå ut och läsa lite i alla fall.

Åh, så roligt du har men ett tips, lägg er inte bara på tidningen, den går att läsa genom att köra tassen igenom den, hihi. Sen är det bara att suga tag i den och göra konfetti, det har jag praktiserat ibland, inte så poppis men vem kan motstå en liten hund som bara er sååå glad ut, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

26 september 2012 22:04

Hihi, ska prova men vi brukar ta hushållsrullen som står på bordet. Den går också bra att strimla.
Stackars din matte som är snuvig och allt annat som kommer med sånt.

 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

26 september 2012 21:22

Hihi, va ni är busiga! Jag är såå glad att vi inte möter småbarn för då hade nog jag blivit jättetrött jättesnabbt *fniss*. Jag tycker fem småsyskon räcker gott och så en mamma ;)

Nosbuffar och Gos <3

Ps Du och matte har en award att hämta hos oss ;)
(skrev din mattes förnamn, hoppas det är okej)

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

26 september 2012 22:04

Småbarn är fullt med ös hela tiden nästan.
Oj då får vi kolla det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards